۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۷

جلوگیری از جاسوسی فیس بوک از اطلاعات شما در واتس اَپ

ایتنا - واتس‌اپ مسیج های شما را رمزگذاری می‌کند. هیچ کسی غیر از خود شما و کسی که با او صحبت می‌کنید نمی‌تواند پیام‌های شما را بخواند.


زمانی که فیس‌بوک، واتس‌اَپ را به مبلغ عظیم ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد هیچ شکی وجود نداشت که به زودی یا بعد‌ها این شبکه اجتماعی بزرگ تلافی این مبلغ زیاد را در می آورد و البته واتس‌اپ هم به نوبه خودش سودآور بود. در این مقاله در این باره اطلاعاتی بیشتر کسب خواهید کرد:

حقایق کلیدی
واتس‌اپ مسیج‌های شما را رمزگذاری می‌کند. هیچ کسی غیر از خود شما و کسی که با او صحبت می‌کنید نمی‌تواند پیام‌های شما را بخواند. این بدان معناست که مکالمات شما نمی‌توانند در فیس‌بوک یا برای آنالیز بازاریابی و اهداف تبلیغاتی ارسال شود.
در واتس‌اپ بنرهای تبلیغاتی وجود ندارد، حداقل در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم. اما احتمالا شما پیام‌های تجاری را از کمپانی‌ها دریافت خواهید کرد.

اگرچه فیس‌بوک نمی‌تواند به متن مسیج‌های شما دست یابد اما می‌تواند به اطلاعاتی شامل چگونگی استفاده شما از واتس‌اپ دست یابد و همچنین بفهمد که با چه کسی چت می‌کنید.
فیس‌بوک نیز از اطلاعات شما که وابستگی‌های شما را مشخص می‌کند به منظور جمع‌آوری برای تبلیغات بهره می‌برد. این بدان معناست که هر تغییراتی که شما در واتس‌اپ انجام دهید در فیس‌بوک دیده خواهد شد. اگر شما این وضعیت را دوست ندارید می‌توانید آن را غیر فعال کنید.

زمانی که شما مقررات جدید و موقعیت پیشنهادی را می‌بینید می‌توانید قسمت موافقت یا همان AGREE را لمس کنید و این تیک به این معناست که شما با اشتراک گذاری اطلاعاتتان با فیس‌بوک موافق هستید.
اگر در حال حاضر شرایط و ضوابط را پذیرفته‌اید و میدانید اطلاعاتتان در امان نیستند، می‌توانید  Settings را باز کنید وارد گزینه  Account  شوید و تیک share my account info را بردارید.


البته کاربران فعلی واتس‌اپ فقط می‌توانند گزینه انتخاب اشتراک‌گذاری اطلاعاتشان را داشته باشند. متاسفانه کاربران جدید واتس‌اپ هیچ راه چاره‌ای جز در اختیار قرار دادن اطلاعاتشان به فیس‌بوک را ندارند.
اشتراک‌گذاری اطلاعات هیچ تاثیری بر افرادی که از واتس‌اپ استفاده می‌کنند اما از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند، ندارد.

اگر حفظ حریم شخصی شما برایتان ارزش دارد و مکانی را برای برقراری ارتباط آزادانه و بدون تبلیغات مزاحم می‌خواهید، برنامه دیگری را جایگزین واتس‌اپ کنید. در اینجا لیستی از امنترین برنامه‌های چت وجود دارد. متاسفانه انتخاب‌های شما وابسته به انتخاب‌های دوستانتان است و تا زمانی که با این روند پیش روید نمی‌توانید امنیت اطلاعاتتان را به اندازه کافی تضمین کنید.

منبع: کسپرسکی آنلاین
کد مطلب: 45191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام