۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰

چه کسی به شکل و شمایل جدید گوگل پلاس توجه می‌کند؟

ایتنا - پرسشی که مطرح است این است که آیا کاربران این شبکه اجتماعی، متوجه تغییرات خواهند شد یا نه؛ چرا که گوگل‌پلاس هرگز نتوانست در جهان رسانه‌های اجتماعی، جای پایی برای خودش سفت کند.
چه کسی به شکل و شمایل جدید گوگل پلاس توجه می‌کند؟


شبکه اجتماعی گوگل پلاس ظاهر جدیدی پیدا کرده و ویژگی‌های تازه‌ای هم به آن افزوده شده است. این به‌روزرسانی، روز چهارشنبه گذشته انجام شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerworld، دانیل باکلی (یکی از مدیران محصول در گوگل) در صفحه گوگل پلاس خود می‌نویسد که این شرکت در ماه نوامبر گذشته، پیش‌نمایشی از ظاهر جدید گوگل پلاس را معرفی کرد که گفته می‌شد یافتن محتوا و افراد را برای کاربران ساده‌تر خواهد کرد.

گفتنی است که این نسخه جدید گوگل پلاس تبدیل به گزینه پیش‌فرض خواهد شد. گوگل با عرضه این نسخه در روز چهارشنبه، اعلام کرد که به‌زودی در دسترس تمام کاربران خواهد بود. ویژگی‌های جدید شامل فراهم ساختن امکان افزودن پیوند (لینک) و عکس به نظرهای خود روی پست دیگر افراد، و نیز اعطای کنترل بیشتر به مدیران جامعه (Community) خواهد بود در مورد اینکه چه کسی می‌تواند پست کند و نیز اینکه چه چیزی می‌تواند پست کند.

ویژگی جدید دیگر، شامل افزودن یک مرکز هشدار (notification center) است به‌گونه‌ای که کاربران بتوانند به پایش و مدیریت فعالیت‌های اخیر خود در گوگل پلاس بپردازند. گفته می‌شود در طی هفته‌های در پیش رو، این ویژگی‌های جدید، روی وب، اندروید و iOS در دسترس باشند.

بنابر گزارش مؤسسه eBizMBA (شرکت ردیابی ترافیک و جمعیت‌شناسی آنلاین)، گوگل پلاس در میان ده شبکه رسانه اجتماعی برتر دیده می‌شود؛ اگرچه در پس غول‌هایی همچون فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین و پینترست قرار دارد. علیرغم شکوه و عظمت جهانی گوگل و جیب‌های پر از پول آن، شبکه اجتماعی این شرکت هرگز آن‌طور که باید و شاید از محبوبیت زیادی برخوردار نشد.


بنا به گفته زئوس کراوالا (تحلیلگر مؤسسه پژوهشی ZK Research)، ظاهر و ویژگی‌های جدید گوگل پلاس برای کاربرانی که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اند، چیزی جدیدی نخواهد بود. او می‌گوید: «من اصلاً فکر نمی‌کنم که مسئله، چیدمان سایت بوده باشد. درست است تغییرات تدریجی هستند ولی گوگل پلاس هیچ چیز خاصی ندارد که من آن را مثلاً به فیس‌بوک ترجیح بدهم.»

وی می‌افزاید: «من فکر می‌کنم تنها کاری که ویژگی‌های جدید انجام می‌دهند، این است که گوگل را به جایی برسانند که دیگر سایت‌ها در حال حاضر در آنجا قرار دارند. با توجه به قدرت گوگل در بازار، من فکر می‌کنم این شرکت از منابع زیادی برای انجام این کار برخوردار است. اما تاکنون که شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم و گوگل پلاس تنها یک بازیگر کوچک در عرصه بازار رسانه‌های اجتماعی است.»
 
کد مطلب: 45168
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام