کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکرها اسرار نظامی فرانسه را دزدیدند

خبرگزاری فارس , 13 شهريور 1395 ساعت 14:30

ایتنا- هکرها بیش از ۲۲ هزار صفحه سند را به سرقت برده‌اند که شامل اطلاعات مفصل فنی این زیردریایی‌هاست.




مقامات فرانسوی و هندی در حال تحقیقات در مورد نحوه نشت اطلاعات هزاران سند متعلق به یک شرکت پیمانکار صنایع دفاعی فرانسه موسوم به DCNS هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت قرار بود تا شش زیردریایی کلاس Scorpene را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ تحویل نیروی دریایی هند دهد.

هکرها بیش از ۲۲ هزار صفحه سند را به سرقت برده‌اند که شامل اطلاعات مفصل فنی این زیردریایی‌هاست. این اطلاعات به یک سایت خبری استرالیایی موسوم به The Australian تحویل داده شده و این سایت هم بخشی از این اطلاعات را منتشر کرده است.

شرکت DCNS می‌گوید از موضوع آگاه است و مقامات فرانسوی در حال تحقیق در مورد این موضوع هستند. امید می‌رود این تحقیقات ماهیت دقیق اسناد افشاشده را مشخص کند، زیرا این امر به مشتریان این شرکت و خود آن آسیب رسانده است. دولت هند هم خواستار دریافت نتایج این بررسی‌ها شده است.

برخی کارشناسان امنیتی معتقدند این اقدام با حمایت یک دولت خارجی انجام شده یا ممکن است توسط یک گروه خلافکار سازمان یافته طراحی شده باشد. دسترسی به این اطلاعات می تواند به نفع کشورهای متخاصم با هند و فرانسه و همین طور به نفع شرکت‌های رقیب DCNS باشد.

DCNS اخیرا بزرگترین قرارداد کاری خود را با استرالیا نیز منعقد کرد تا ۱۲ زیردریایی را برای نیروی دریایی ارتش این کشور طراحی کند. این رویداد هکری ممکن است مقامات استرالیایی را وادار به بازنگری در قرارداد یاد شده کند.


کد مطلب: 45161

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45161/هکرها-اسرار-نظامی-فرانسه-دزدیدند

ايتنا
  https://www.itna.ir