۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
پس از درخواست سناتور آمریکایی مطرح شد

پاسخ سازنده پوکمون‌گو به ابهامات در مورد نقض حریم شخصی مردم

ایتنا- قرار است در نسخه تازه بازی پوکمون‌گو استفاده‌های تبلیغاتی هم از برخی اماکن با همکاری صاحبان مشاغل به عمل آید.
پاسخ سازنده پوکمون‌گو به ابهامات در مورد نقض حریم شخصی مردم


شرکت Niantic سازنده بازی جنجالی Pokémon Go به پرسش‌های مطرح شده در نامه ارسالی Al Franken نماینده سنای آمریکا در مورد نقض حریم‌شخصی مردم توسط کاربران این بازی پاسخ داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت با دفاع از دسترسی به اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران توضیح داده که چگونه از والدین بچه‌های زیر ۱۳ سال این بازی رضایت می‌گیرد.

در این نامه به ماهیت داده‌های جمع‌آوری شده از کاربران بازی هم اشاره شده و توضیح داده شده که در نسخه‌های آتی این بازی چه نوع اطلاعاتی ممکن است جمع‌آوری شود.

قرار است در نسخه تازه این بازی استفاده‌های تبلیغاتی هم از برخی اماکن با همکاری صاحبان مشاغل به عمل آید تا مردم عادی به حضور در آنها و صرف هزینه به روش‌های مختلف برای رونق گرفتن برخی کسب و کارها ترغیب شوند.

برخی کاربران Pokémon Go که از آیفون استفاده می‌کنند می‌گویند این بازی اطلاعات کامل مربوط به حساب‌های کاربری گوگل هر فرد را جمع‌آوری می کند. Niantic این مشکل را به یک اشکال در طرح بازی نسبت داده و مدعی است به سرعت آن را برطرف کرده است.

البته این پاسخ‌ها نگرانی در مورد نقض حریم شخصی کاربران استفاده کننده از بازی پوکمون‌گو را برطرف نکرده و تردیدها در این زمینه کماکان ادامه دارد.

Al Franken سناتور ایالت مینه سوتا از Niantic خواسته تا برخی جزییات مربوط به نحوه عملکرد پوکمون‌گو را نیز توضیح دهد و مشخص کند آیا جمع‌آوری این حجم از داده‌های کاربران ضروری است، چگونه این داده‌ها با اشخاص و شرکت‌های ثالث به اشتراک گذارده می‌شود و رضایت والدین از نحوه استفاده فرزندنشان دقیقا چگونه حاصل می‌شود.

بر اساس توضیحات Niantic نام کشور، زبان مورد استفاده و برخی اطلاعات مربوط به حفظ کیفیت اجرای بازی و جلوگیری از سواستفاده‌های احتمال ذخیره می‌شود. از جمله این اطلاعات می‌توان به سیستم‌عامل گوشی، کد شناسایی تلفن همراه و اطلاعات سخت‌افزاری اشاره کرد.

علاوه بر این کودکان زیر ۱۳ سال برای ثبت نام و استفاده از بازی به وب‌سایت این شرکت هدایت می‌شوند و در آنجا باید والدین آنها هم ثبت نام کنند. همچنین در این سایت به والدین در مورد ویژگی‌های خاص این بازی اطلاع‌رسانی می‌شود. پدران و مادران برای اثبات نسبت خود با افراد زیر ۱۳ سال باید اطلاعاتی مانند شماره تامین اجتماعی، سن، تاریخ تولد، آدرس منزل را ارائه کنند.

Niantic همچنین فروش اطلاعات کاربران به شرکت‌ها و اشخاص ثالث را انکار کرده، اما اذعان کرده که داده‌های کاربران با شرکت‌های تحلیل داده‌های موبایلی و همین‌طور شرکت‌های بازاریابی به اشتراک گذارده می‌شود. اما این شرکت‌ها قرارداد محرمانگی اطلاعات را با Niantic امضا کرده‌اند. البته داده‌های افراد زیر ۱۳ سال به اشتراک گذارده نمی‌شود.
کد مطلب: 45160
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام