۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸

هشدار مایکروسافت در مورد گسترش بدافزارهای مبتنی بر Word

ایتنا - شرکت مایکروسافت از کاربران خواست به منظور جلوگیری از این گونه حملات روی لینک‌های ناآشنا کلیک نکنند و هرگونه تهدید احتمالی را گزارش دهند.
هشدار مایکروسافت در مورد گسترش بدافزارهای مبتنی بر Word


مایکروسافت به همه صاحبان دستگاه‌های ویندوزی هشدار داد یک حمله کاملا جدی کاربران نرم‌افزار Word را تهدید می‌کند و می‌تواند مشکلات بزرگی را برای آنها به وجود آورد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این شرکت توضیح داد این مشکل به صورت گسترده بروز کرده است و آن دسته از کاربرانی که در حوزه مهندسی اجتماعی فعالیت می‌کنند با آن مواجه شده‌اند. در این اقدام کاربران ترغیب می‌شوند فایل‌های محتوی بدافزار را دانلود کنند و سپس هنگام استفاده از نرم‌افزار Word با مشکل مواجه می‌شوند.

مایکروسافت روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «هکرها از سیستم‌های مهندسی اجتماعی استفاده می‌کنند تا از فرآیند هزینه‌های فزاینده در جریان سرمایه‌گذاری برای انتفال فعالیت‌ها به پلتفرم ویندوز سوءاستفاده کنند.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «ترغیب کردن کاربر برای اجرای فایل‌های آلوده به کدهای مخرب یا بدافزار می‌تواند برای هکر ارزان‌تر از یک حمله گسترده به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ انجام شود. ما به تازگی تهدیدی را شناسایی کردیم که از یک سیستم مهندسی اجتماعی مشابه استفاده می‌کنند تا اهداف متفاوتی را به نتیجه برسانند.»

 

مایکروسافت اظهار داشت بخش تنظیمات Proxy Server در نرم‌افزار Word می‌تواند امکان سرقت‌های اینترنتی و حملات بدافزاری را برای هکرها فراهم آورد.

شرکت مایکروسافت از کاربران خواست به منظور جلوگیری از این گونه حملات روی لینک‌های ناآشنا کلیک نکنند و هرگونه تهدید احتمالی را گزارش دهند.
 
کد مطلب: 45122
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام