کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری جدید اپل برای پیشگیری از سرقت ابزارهای مبتنی بر iOS

10 شهريور 1395 ساعت 12:11

ایتنا – فناوری جدید اپل، اطلاعات قابل تحلیل همچون اثر انگشت و عکس کسانی را که بدون اجازه سعی در استفاده از وسایل اپلی داشته باشند را به سرورهای اپل ارسال می‌کند.




سارقان بهتر است دست از دزدی بردارند! یک اختراع جدید که در هفته گذشته توسط اپل ثبت شد، اطلاعات مربوط به افراد غیرمجازی را که تلاش می‌کنند به وسایل دارای سیستم عامل iOS وارد شوند، ثبت می‌کند و این کار را از طریق ضبط اثر انگشت و عکس آنها انجام می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌مگ، اپل شرح می‌دهد که این نرم‌افزار، اطلاعات مکانی افرادی را که بخواهند بدون اجازه به یک وسیله اپلی دسترسی پیدا کند، ذخیره می‌کند. البته چندین حالت وجود دارند که منجر به ثبت اطلاعات می‌شوند؛ از جمله دستورالعملی که از یک گوشی یا تبلت دیگر، به وسیله مورد نظر فرستاده می‌شود؛ درست مانند وقتی که ویژگی Find My iPhone به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند از راه دور، اطلاعات موجود در گوشی خود را پاک کنند.

گفته می‌شود پس از فعال‌سازی این ویژگی، وسیله اپلی مورد نظر با استفاده از حسگرهای اثر انگشت، به ثبت اثر انگشت می‌پردازد، به ضبط تصاویر یا ویدیو از فرد غریبه که سعی کند به وسیله دسترسی پیدا کند می‌پردازد، یا از طریق میکروفن هر صدایی که ممکن است شنیده شود را ضبط می‌کند. همچنین، سایر اطلاعات مانند سرعت یا میزان فشاری که شخص غریبه بر دکمه‌های وسیله اعمال می‌کند نیز قابل ثبت و ضبط هستند.


گفتنی است تمام اطلاعات جمع‌آوری شده قابل ارسال به سرورهای اپل هستند و در آنجا با اطلاعات موجود در یک پایگاه داده آنلاین – که شامل اطلاعات گوشی‌دزدان معروف است – مقایسه می‌شوند. در شرایط ثبت اختراع جدید اپل آمده است که این اطلاعات مطابق با «سیاست‌های معمول و جاافتاده پیرامون حریم خصوصی» گردآوری و تحلیل می‌گردند. این مفاد، همچنین اشاره می‌کنند که اطلاعات به‌دست آمده، پس از مدت‌زمان مشخصی و در صورتی که به آنها نیاز نباشد، از میان خواهند رفت.

اپل اذعان دارد که رویکرد این فناوری جدید در شناسایی دزدان، عاری از اشکال و خطا نیست؛ چرا که این افراد می‌توانند گذرواژه کاربران را به درستی حدس بزنند و از آن سوءاستفاده نمایند. البته شرکت‌های فناوری نیز همیشه از اختراع‌ها و فناوری‌های ثبت شده خود، در محصولات واقعی بهره نمی‌برند و این امر، دست دزدان را بیشتر باز می‌کند.
 


کد مطلب: 45092

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45092/فناوری-جدید-اپل-پیشگیری-سرقت-ابزارهای-مبتنی-ios

ايتنا
  https://www.itna.ir