۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷

5G و بازار داغ فروش تراشه‌های اینتل

ایتنا - اینتل به فناوری ۵G به‌عنوان فرصتی برای فروش تراشه‌های سرور و دیگر محصولات خود نگاه می‌کند.
5G و بازار داغ فروش تراشه‌های اینتل


 شرکت تراشه‌ساز اینتل بر فناوری زیرساخت در پشت صحنه شبکه‌های 5G تمرکز دارد؛ چرا که برای پردازنده‌ها و دیگر فناوری‌های مرکز داده خود، یک فرصت بالقوه و سودآور می‌بیند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerweekly، گفته می‌شود اینتل تلاش‌های مربوط به توسعه نسل بعدی شبکه‌های 5G را برعهده گرفته، اما شاید نه با روشی که ممکن است برای ما قابل تصور باشد. در واقع، تمرکز اینتل به‌جای خود شبکه بی‌سیم، اکنون بر زیرساخت پشت آن است تا بتواند به پشتیبانی از این فناوری بپردازد و در این کار، فرصتی بزرگ و بی‌نظیر برای فروش پردازنده‌ها و دیگر فناوری‌های مرکز داده خود می‌بیند.

در انجمن برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اینتل (IDF) که هر سال در شهر سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده برگزار می‌شود، این شرکت به بحث پیرامون چشم‌انداز خود در مورد جهان 5G پرداخت؛ یعنی جهانی که در آن شبکه‌های سیار، چیزی بیش از صرفاً یک فناوری برای برقراری تماس‌های تلفنی است، و در عوض، به گستره وسیعی از وسایل – همچون حسگرهای متصل شده از طریق اینترنت اشیاء (IoT)، اتومبیل‌های خودران (بدون راننده) و دیگر زیرساخت‌های برخوردار از شبکه – خدمات ارائه می‌گردد.

آشا کدی (معاون اینتل در بخش ارتباطات و مدیر گروه استانداردها و فناوری پیشرفته در این شرکت) می‌گوید: «ما به فناوری 5G به‌عنوان جهان ماشین‌ها و هر چیزی که یک جامعه را کاملاً سیار، متصل و هوشمند می‌کند، نگاه می‌کنیم.» به همین دلیل، بهره‌برداری کامل از فناوری 5G در مقایسه با استانداردهای سیار پیشین و نسل‌های قبلی، بسیار دشوارتر است؛ زیرا این فناوری باید به گستره وسیعی از موارد استفاده، خدمت‌رسانی کند؛ از متصل نمودن میلیاردها حسگر کوچک با توان پایین گرفته تا اجرای ویدیوهای پروضوح، و تا خدمت‌رسانی به کاربرانی که تبلت یا گوشی هوشمند دارند – و حتی شاید کاربردهایی که هنوز در مورد آنها فکر نشده باشد.


کدی می‌افزاید: «ما نمی‌دانیم آینده چه شکل و شمایلی خواهد داشت. اما اگر به شبکه‌های 2G نگاه کنید، می‌بینید که این فناوری فقط به گوشی و صدا توجه داشت و سپس شاهد انقلاب داده‌ها بودیم. اما زمانی که فناوری LTE (شبکه‌های 4G) را عرضه می‌کردیم، به کاربردهایی فکر می‌کردیم که LTE اصلاً برای آنها طراحی نشده بود.»

گفتنی است این احتمال وجود دارد که شبکه‌های 5G در ابتدای راه، از چندین فناوری بی‌سیم تشکیل شده باشند؛ از جمله واسط‌های هوایی جدید که با طول‌موج‌های در حد میلیمتر عملیات خود را انجام می‌دهند و در عوض، نرخ تبادل داده‌ها در آنها، به چندین گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. همچنین، یکی از هدف‌های عمده آنها، می‌تواند پایین نگاه داشتن زمان نهفتگی (latency) تا کمتر از یک میلی‌ثانیه برای تأخیرهای مربوط رفت‌ و برگشت در حالت end-to-end باشد.
 
کد مطلب: 45067
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام