۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴

گوگل سایت‌های دارای پاپ‌آپ‌های مزاحم را جریمه می‌کند

ایتنا - این اقدام گوگل برای مبارزه با تجارب آزاردهنده‌ای صورت می‌گیرد که برخی اوقات و در هنگام ناوبری صفحات وب روی گوشی یا تبلت (که گوگل این سایت‌ها را «سازگار با موبایل» می‌نامد)، خود را به کاربران تحمیل می‌کنند.
گوگل سایت‌های دارای پاپ‌آپ‌های مزاحم را جریمه می‌کند


از ماه ژانویه(دی)، برخی از سایت‌ها در میان نتایج جست‌وجوی سیار گوگل، از رتبه پایین‌تری برخوردار خواهند شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌مگ، غول جست‌وجو در هفته گذشته اعلام کرد که از ابتدای سال آینده میلادی (دی‌ماه)، نسخه موبایل وب‌سایت‌هایی را که آگهی‌های آزاردهنده پاپ‌آپ و دیگر پیام‌ها یا آگهی‌های مزاحم داشته باشند، در میان نتایج جست‌وجو، با رتبه پایین‌تری نشان خواهد داد.

گفته می‌شود این اقدام گوگل برای مبارزه با تجارب آزاردهنده‌ای صورت می‌گیرد که برخی اوقات و در هنگام ناوبری صفحات وب روی گوشی یا تبلت (که گوگل این سایت‌ها را «سازگار با موبایل» می‌نامد)، خود را به کاربران تحمیل می‌کنند. پیام‌های پاپ‌آپ باعث پوشیده شدن محتوای اصلی صفحه می‌گردند و در عوض هشدارهای حباب‌مانند یا پیام‌هایی از این دست (با نام interstitials) نمایان می‌گردند که کاربر باید آنها را یکی‌یکی کنسل کند، به‌طوری که وی مجبور می‌شود برای دیدن محتوا اصلی و مورد نظر خود، به قسمت پایین صفحه برود.

دونتام فان (مدیر محصول در گوگل) در یک پست وبلاگی می‌نویسد: «صفحاتی که برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کنند، تمایز بارزی با دیگر صفحاتی دارند که به‌سرعت در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.» او می‌افزاید: «این مسئله می‌تواند روی وسایل سیار که دارای نمایشگرهای کوچکتری هستند، برای کاربران مشکل ایجاد کند.» وی در ادامه می‌گوید: «پس از ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۰ دی) و در راستای بهبود تجربه جست‌وجوی سیار، صفحاتی که محتوای آنها به‌سادگی برای کاربران سیار دسترس‌پذیر نباشند، در میان نتایج جست‌وجو، جایگاه بالایی نخواهند داشت.»

گفتنی است گوگل به‌عنوان بخشی از تغییراتی که درنظر دارد در الگوریتم جست‌وجو اعمال کند، برچسب «سازگاری سیار» (mobile-friendly) را نیز کنار خواهد گذاشت. غول جست‌وجو می‌گوید در حال حاضر، بیش از ۸۵ درصد از سایت‌هایی که در نتایج جست‌وجوی سیار پدیدار می‌گردند، الزامات سازگاری سیار را برآورده می‌کنند و آنهایی هم که چنین الزامی را برآورده نمی‌سازند، در مجموعه نتایج جست‌وجو، در رتبه‌های پایین‌تری قرار خواهند گرفت.


تغییرات اشاره شده می‌توانند بر تعداد قابل‌ توجهی از وب‌سایت‌های عمومی تأثیر بگذارند. برای نمونه، وب‌سایت Yelp، اغلب روی نسخه سیار خود، یک آگهی تمام‌صفحه از برنامه‌اش را به نمایش می‌گذارد که کاربر را مجبور می‌سازد برای دیدن و خواندن مرورهای مورد علاقه، به قسمت‌های پایین‌تر صفحه رجوع کند.

گفته می‌شود پاپ‌آپ‌های سیار که گوگل آنها را غیرمزاحم می‌داند یا مربوط به خدمات عمومی هستند، مشمول جریمه مربوط به تغییرات ماه ژانویه نخواهند شد. این پیام‌ها، شامل پاپ‌آپ‌هایی هستند که به کاربران در مورد سیاست مربوط به کوکی‌های سایت آگاهی می‌دهند، یا پاپ‌آپ‌های مربوط به تأیید سن کاربران در مورد وب‌سایت‌های خاص.
 
کد مطلب: 45041
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام