۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹

وجود 57هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور

برخورداری از پهنای‌باند بیشتر یک اقدام اقتصادی با بازده فراوان است و باید در حوزه رقابت و انحصارزدایی به دنبال بازارسازی جدید بود.
وجود 57هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۵۷ هزار کیلومتر فیبرنوری برای ۳۵ میلیون کاربر در کشور ساخته شده است.


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۵۷ هزار کیلومتر فیبرنوری برای ۳۵ میلیون کاربر در کشور ساخته شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، امیرحسین دوایی در دیدار با نخبگان، فناوران و شرکت‌های دانش بنیان حوزه it و ict استان مازندران با بیان این‌که در تمام دنیا موضوع مداخله دولت در پروژه‌ها مطرح و تعهد دولت به شرکت‌ها در ایران قابل بحث است، اظهار کرد: دولت به دنبال واگذاری امور به بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: بودجه دولت به‌اندازه‌ای نیست که پول بلاعوض به شرکت‌ها پرداخت کند واین کار ضرر اقتصادی کشورها را به دنبال دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پول بلاعوض را دوپینگ در اقتصاد دانست و با اشاره به اینکه این امر اشتباه است، افزود: باید با فرمول‌های صحیح از اعتباراتی که نهادها در اختیار دارند برای تولید و افزایش سرمایه استفاده شود.

دوایی با بیان این‌که ۵۷ هزار کیلومتر فیبرنوری برای ۳۵ میلیون کاربر در کشور ساخته شده است خاطرنشان کرد: برخورداری از پهنای‌باند بیشتر یک اقدام اقتصادی با بازده فراوان است و باید در حوزه رقابت و انحصارزدایی به دنبال بازارسازی جدید بود.

وی بحث زیرساختی کسب‌وکار در کشور را ضعیف دانست و گفت: پست‌بانک تنها بانک تخصصی ای.سی.تی ایران است و بسته تنوع‌بخشی این بانک قابل ارتقا بوده و شامل تسهیلات با بهره ۴ تا ۱۸ درصد و شامل شرکت‌های باتجربه زمانی فراوان است.

دوایی در ادامه از اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه برای طرح‌هایی که مصوب شورای‌عالی بوده و توجیه اقتصادی داشته باشند خبر داد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شتاب‌دهنده‌های استانی نیز گفت: در استان‌هایی با یک شتاب‌دهنده موفق در صورت نیاز به ‌اضافه کردن یک شتاب‌دهنده دیگر تا ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد درحالی‌که هنوز هیچ طرحی برای شتاب‌دهنده‌های استانی ارائه نشده است.

وی انتظار حمایت صرف را نادرست دانست و افزود: برای نتیجه مطلوب باید توجیه اقتصادی و مشاوره با فرد اقتصادی را در دستور کار قرار داد و با بررسی عوامل اقتصادی و شناخت فضای تجاری از انحصارطلبی جلوگیری کرد.
کد مطلب: 45014
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام