۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۰
رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد:

حمایت اتحادیه اروپا از افزایش سواد رسانه‌ای کشورهای اروپایی

ایتنا - در ایران در حوزه سواد رسانه ای با فقر جدی منابع آموزشی مواجه هستیم و برای اولین بار همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با هدف پیگیری سواد رسانه ای به عنوان یک مسئولیت اجتماعی عمومی با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی در حال برگزاری است.


سید مرتضی موسویان رئیس همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در برنامه "گفت و گوی اجتماعی" رادیویی گفت و گو اظهار داشت: امروزه با توجه به سرعت رشد تکنولوژی در دنیا، فرآیند سیاستگذاری و فرهنگ سازی در تمامی جوامع تا حد زیادی مختل شده است اما بسیاری از کشورهای جهان برای فرهنگسازی در حوزه ی فضای مجازی برنامه مشخص و معینی دارند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، سید مرتضی موسویان در برنامه بررسی فضای مجازی و کاربران ایرانی از سلسله برنامه های گفت و گوی اجتماعی رادیو گفت و گو با اشاره به ارتباط تکنولوژی و فرهنگ سازی گفت: در کشورهای توسعه یافته همواره قبل از ورود هر تکنولوژی به کشور، فرهنگ سازی های مربوط به آن شروع می شود.
وی همچنین در ادامه افزود: کشورهای توسعه یافته قبل از ورود تکنولوژی در درجه اول، تکنولوژی مورد نظر را سیاست گذاری کرده و سپس درگیر فرهنگ سازی می شوند و در نهایت تدابیر اندیشیده شده را اجرا می کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سرعت رشد تکنولوژی در جهان، گفت: امروزه با توجه به سرعت رشد تکنولوژی در دنیا، فرآیند سیاست گذاری و فرهنگ سازی در تمامی جوامع تا حد زیادی مختل شده است.
سید مرتضی موسویان در خصوص فرهنگ و ارتباط آن با پدیده های جدید، خاطر نشان کرد: فرهنگ کشورهای توسعه یافته همیشه به گونه ای بوده است که در مقابل تمام ابزار های جدید تا حدی ایستادگی داشته و مخاطرات پدیده را به مردم معرفی می کند.
وی با اشاره به سبک فرهنگ سازی اتحادیه اروپا در استفاده از تکنولوژی های جدید گفت: حدود ۲۴ کتاب در خصوص محدودیت های استفاده از تکنولوژی در اتحادیه اروپا چاپ شده است که از این طریق والدین و فرزندان از فرصت ها و آسیب های فضای مجازی آگاه می شوند.
موسویان خاطر نشان ساخت: در ایران در حوزه سواد رسانه ای با فقر جدی منابع آموزشی مواجه هستیم و برای اولین بار همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با هدف پیگیری سواد رسانه ای به عنوان یک مسئولیت اجتماعی عمومی با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است علاقه مندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می توانند به کانال MLiteracy در تلگرام مراجعه نمایند.
 
کد مطلب: 44960
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام