کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه هایی کلی در دنیای دیجیتال برای والدین کودکان 12 تا 16 سال

2 شهريور 1395 ساعت 16:55

ایتنا - امروزه والدین با چالش‌های بزرگی در برخوردشان با فرزندان روبرو می‌شوند.




امروزه والدین با چالش‌های بزرگی در برخوردشان با فرزندان روبرو می‌شوند. چگونه به فرزندانمان آموزش استفاده صحیح از کامپیوتر را بدهیم؟ کدام برنامه‌ها برای سنین کودکان ما مناسب هستند؟ چگونه مانع دیدن محتوای نامناسب فرزندان شویم و از اعتیاد آنها به دنیای در حال توسعه اینترنت جلوگیری کنیم؟ یا اینکه چگونه اطلاعات و پول هایمان را در برابر بی توجهی فرزندانمان محفوظ نگه داریم؟ ما در این مقاله آماده ایم تا به تمام سوالات شما در این باره پاسخگو باشیم.

مطالب دسته‌بندی شده برای سنین خاصی هستند و ما توصیه میکنیم تمام مقالات در سنین مختلف را مطالعه فرمایید. در گزارش قبل توصیه‌هایی درمورد والدین فرزندان تازه متولد شده تا ۱۱ ساله را داشتیم که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مطلب آن را هم مطالعه کنید.

از سن ۱۲ تا ۱۶ سالگی: سن خود آگاهی
نوجوان شما در این سن احساس راحتی بیش از حدی برای گذراندن وقت خود و گشت و گذار در دنیای دیجیتال می‌کند و هیچ نیازی به کمک‌های شما برای کشف چیزهای جدید ندارد. با این حال، آنها هنوز هم نیاز به حمایت و حفاظت شما دارند، حتی اگر منکر این قضیه شوند و از شما حمایتی طلب نکنند. اما در این سن، نوجوان باید اصول اولیه امنیت را بداند و با تهدیداتی که ممکن است در دنیای آنلاین با آنها روبرو شود، آشنا شود. همیشه نکاتی درمورد تکنولوژی وجود دارد که باید برای زندگی در دنیای دیجیتال آنها را فرا گرفت و از آن‌ها استفاده کرد.

محافظت چه معنایی دارد؟
اولین و مهمترین حفاظتی که می توانید از نوجوان کوچکتان به عمل آورید، آنتی ویروس است. استفاده از یک آنتی ویروس مناسب را فراموش نکنید. دیتابیس آن را به روز نگه دارید و این کار را به فرزند خود آموزش دهید ولی هرگز این وظیفه را برعهده ی فرزندتان نگذارید، حتی اگر او خیلی زرنگ و داناتر از شما باشد، بهتر است مسئولیت به‌روزرسانی به عهده ی خود شما باشد.

• سیستم کنترل والدین را بر روی تمام دستگاه‌های خود نصب کنید، اما بیاد داشته باشید همیشه فرزندان به دنبال راه‌هایی برای دور زدن آن هستند. از رمزی قوی و طولانی استفاده کنید و آن را در جایی که در معرض دید باشد، یادداشت نکنید.

• اگر از دستگاه‌های اپل استفاده می کنید، از قابلیت اشتراک گذاری خانواده آن استفاده کنید.
• اگر فرزندتان از Steam (یک پلت فروم برای خرید و دانلود بازی ها) استفاده می کند، شما باید یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید و از قابلیت شبیه اشتراک گذاری خانواده استفاده کنید.
• فعالیت‌های آنلاین فرزند خود را زیر نظر داشته باشید و آنها را دورادور کنترل کنید.

چیزهایی که باید به فرزندان گفت و نشان داد:
• درمورد همه چیز با آنها صحبت کنید، به صحبت‌های فرزندتان گوش کنید، حتی اگر این کار برای شما جذابیتی نداشته باشد. سوال بپرسید و در مورد ابهاماتی که برای شما از پروفایل کودکتان در شبکه‌های اجتماعی اش وجود دارد، صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که بازی به تنهایی برای فرزندتان خطری نخواهد داشت و میل فرزندتان به صحبت کردن با دوستان و هم کلاسی‌هایش تا حد نرمال اعتیاد آور نیست.
• هرگز سرگرمی‌های او را حذف نکنید! فراتر از دنیای دیجیتال، دنیای واقعی بزرگی با فعالیت‌هایی گسترده ای برای فرزندتان وجود دارد که او میتواند در این بین چیزهای جالبی در کنار دوستانش و حتی پدر و مادرش بیابد.
منبع: کسپرسکی‌آنلاین


کد مطلب: 44954

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44954/توصیه-هایی-کلی-دنیای-دیجیتال-والدین-کودکان-12-16-سال

ايتنا
  https://www.itna.ir