کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل همراه اول خبر داد

احراز هویت مشترکان شرط مهم ترابردپذیری

مشترکانی که سیم‌کارت به نامشان نیست مجاز به تغییر اپراتور نیستند

خبرگزاری فارس , 2 شهريور 1395 ساعت 11:19

ایتنا- طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات یکی از شرایط لازم برای انجام ترابرد احراز هویت مشترکان است.




مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره به معنی عدم احراز هویت مشترک است، گفت: در صورت عدم تطابق مشخصات یا مشترکانی که سیم‌کارت به نامشان نیست نمی‌توانند ترابرد کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، وحید صدوقی درباره آغاز طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل و امکان انتخاب اپراتور با حفظ شماره اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در ترابردپذیری شماره‌های موبایل بحث احراز هویت مشترکان است همچنان که در دوره آزمایشی طرح که از ۲۰ تیر تا ۳۰مرداد ۹۵ اجرا شد برخی از متقاضیان اپراتور که سیم کارت به نامشان نبود نتوانستند ترابرد کنند.

مدیرعامل همراه اول گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات یکی از شرایط لازم برای انجام ترابرد احراز هویت مشترکان است و حتما دارنده سیم‌کارت لازم است درخواست ترابردپذیری از سوی دارنده سیم‌کارت به اپراتور جدید (مقصد) ارائه شود و اپراتوری که مقصد ترابرد است درخواست را به اپراتور اصلی ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره مصداق عدم احراز هویت مشترک تلقی می‌شود و مقررات اپراتور جدید (مقصد) را ملزم کرده در این صورت از پذیرش درخواست مشترک خودداری و درخواست ترابرد را رد کند.

صدوقی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ترابرد‌پذیری در ساماندهی پایگاه داده اپراتورها نیز موثر بوده است که اپراتورها و رگولاتوری به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

مدیرعامل همراه اول یادآور شد: در مدت حدود ۴۰ روزه اجرای آزمایشی این طرح مشکل فنی جدی در مسیر اجرا وجود نداشت و بیشتر مقررات و فرآیندها آزمایش، تمرین و اصلاح شد.


کد مطلب: 44942

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44942/احراز-هویت-مشترکان-شرط-مهم-ترابردپذیری

ايتنا
  https://www.itna.ir