کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت تراشه‌های جدید ای.آر.ام برای استفاده در ابررایانه‌ها

خبرگزاری فارس , 2 شهريور 1395 ساعت 10:32

ایتنا- شرکت ای.آر.ام بعد از فتح بازار تراشه‌های همراه قصد دارد دنیای ابررایانه‌ها را هم فتح کند و به همین منظور تراشه ویژه‌ای را در دست طراحی دارد.




تا به حال سابقه نداشته که این شرکت انگلیسی تراشه‌ای برای استفاده در ابررایانه‌ها طراحی کند، زیرا این بازار بازاری خاص و منحصر به فرد است، اما حالا ای.آر.ام با طراحی تراشه تازه خود قصد دارد حضور خود را در دنیای رایانه تحکیم کند.


به گزارش ایتنا از فارس، انتشار این خبر چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت ژاپنی سافت بانک از خرید آی.آر.ام به قیمت سرسام آور ۳۲ میلیارد دلار خبر داد. کارشناسان انتظار داشتند که این خرید منجر به حضور ای.آر.ام در بازار طراحی تراشه‌های سرور و اینترنت اشیا شود، اما ساخت تراشه‌های قابل استفاده در ابررایانه‌ها توسط کمتر کارشناسی پیش‌بینی شده بود.

ای.آر.ام با ورود به این بازار به نبرد غول‌هایی همچون اینتل، آی.بی.ام و دیگر سازندگان تراشه‌های مورد استفاده در ابررایانه‌ها می‌رود. هم‌اکنون برای ساخت تراشه‌هایی تلاش می‌شود که سرعت عملکرد ابررایانه‌ها را تا حد یک اگزافلاپ( معادل یک میلیون تریلیون محاسبه در ثانیه) ارتقا دهند. اینتل، ان‌ویدیا و آی.بی.ام سه شرکتی هستند که در این زمینه تلاش می‌کنند.

انتظار می‌رود اولین ابررایانه ساخته شده با استفاده از تراشه‌های ساخت ای.آر.ام در ژاپن عرضه شود. اما هنوز زمانی برای این امر اعلام نشده است.


کد مطلب: 44940

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44940/ساخت-تراشه-های-جدید-آر-ام-استفاده-ابررایانه-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir