۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵

پشت‌پرده عملیات ناموفق فروش 9میلیارد دلاری کمپانی لیفت به اپل، آلفابت و مایکروسافت

ایتنا - هیچ‌کدام از خریدارن لیفت،خریداران واقعی‌اش نبودند.
پشت‌پرده عملیات ناموفق فروش 9میلیارد دلاری کمپانی لیفت به اپل، آلفابت و مایکروسافت


کمپانی تاکسی‌سرویس آنلاین لیفت/Lyft بعد از اوبر/Uber دومین کمپانی قدرتمند در این زمینه است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، گزارش جدید ری-کُد نشان می‌دهد مدیران لیفت سعی کردند کمپانی خود را به بزرگان آی.تی به مبلغ ۹ میلیارد دلار قالب کنند اما در این زمینه نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

فهرست خریدارانی که لیفت روی آنها حساب بازکرده بود شامل اپل، مایکروسافت و آلفابت (پدر گوگل) می‌شد اما درنهایت هیچ‌کدام از آنها حاضر به پرداخت چنین مبلغی نشدند.

تنها خریدار واقعی به نوشته ری-کد کمپانی جنرال‌موتورز بوده که رقم ۵.۵ میلیارد دلار پیشنهادی درنهایت موردپذیرش قرار نگرفته است.

لیفت که بعد از اوبر شماره ۲ تاکسی‌سرویس‌های آنلاین است سال گذشته ۶۰۰ درصد رشد در بخش درآمد داشته است اما در مقایسه با ۶۰ میلیون سرویس ماهانه اوبر، رقم ۱۴ میلیون لیفت خیلی بزرگ نیست و با توجه به اینکه قرار است سهام اوبر سال آینده به‌صورت عمومی در بورس عرضه شود، بیم ورشکستگی لیفت می‌رود و به همین خاطر آنها دست‌به‌دامان بزرگان آی.تی شده‌اند تا با فروش سریع، جلوی فاجعه احتمالی را بگیرند.

سؤال بزرگ این است که لیفت پول کافی برای زنده ماندن تا زمان رسیدن به سود دارد؟ کارشناسان می‌گویند با توجه به رقم ۱.۴ میلیارد دلاری در جیب لیفت ممکن است آنها فعلاً دوام بیاورند.

اما اوبر که در کنج این داستان خزیده، شاید روزی با رقم بسیار پایین لیفت را بقاپد! منتظر باشید!

کد مطلب: 44934
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام