۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴

اتحاد شرکت‌های فناوری برای مقابله با تماس‌های خودکار تلفنی

ایتنا- صاحبان شماره‌هایی که باعث مزاحمت تلفنی تبلیغاتی می‌شوند امکان تماس با نهادهای دولتی، بانک‌ها و غیره را هم از دست خواهند داد.
اتحاد شرکت‌های فناوری برای مقابله با تماس‌های خودکار تلفنی


بیش از ۳۰ شرکت فناوری و مخابراتی از همکاری با دولت آمریکا برای مقابله با تماس‌های تلفنی خودکار از پیش ضبط شده خبر دادند. این تماس‌های تبلیغاتی موجب آزار و اذیت فراوان کاربران می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، از جمله شرکت‌های بزرگی که به منظور اجرای این طرح با یکدیگر همکاری می‌کنند می‌توان به گوگل، ای.تی.اند.تی، وریزون، کامکست، بلک‌بری، بی.تی، Charter Communications، Frontier Communications، ال.جی، مایکروسافت، نوکیا، سامسونگ، کوآلکوم، Sirius XM، تی موبایل و غیره اشاره کرد.

اتحاد مذکور Robocall Strike Force نام گرفته و اولین نشست اعضای آن با اعضای کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به تازگی برگزار شده است.

قرار است این گروه گزارش خود را تا ۱۹ اکتبر به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ارائه کند تا بر مبنای آن ابزاری جدید و برنامه‌هایی تازه برای مقابله با این نوع تماس‌های مزاحم به کار گرفته شود.

در اولین گام برای شناسایی هویت و شماره عوامل این نوع تماس‌ها تلاش می‌شود تا شماره‌های مربوط به آنان بلوکه شود و عوامل این کار در فهرست سیاه قرار بگیرند. صاحبان این نوع شماره‌ها که باعث مزاحمت تلفنی تبلیغاتی می‌شوند امکان تماس با نهادهای دولتی، بانک‌ها و غیره را هم از دست خواهند داد.

در سال‌های اخیر استفاده از فناوری تماس خودکار تبلیغاتی برای انتشار پیام‌های مختلف و آگهی افزایش یافته و تنوع و کثرت این نوع تماس‌ها باعث نارضایتی کاربران تلفن‌های همراه و ثابت شده است. البته با استفاده از روش‌های پیچیده مورد استفاده عوامل این تماس‌ها مقابله با آنها کار چندان ساده‌ای نیست.

قرار است برای اجرای این طرح شرکت‌های مخابراتی، برنامه‌نویسان، طراحان شبکه، دولت آمریکا و نخبگان حوزه فناوری با یکدیگر همکاری کنند.
کد مطلب: 44927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام