کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزمان با آغاز اجرای تجاری تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل اعلام شد

اولین نتیجه اجرای آزمایشی ترابرد پذیری

بیشترین درخواست مهاجرت از همراه اول و ایرانسل به سمت رایتل است

خبرگزاری فارس , 31 مرداد 1395 ساعت 13:59

ایتنا- صدری: ترابرد‌پذیری برای اپراتور کوچکتر یک فرصت است و رایتل ۲۰ درصد سهم بازار دیتای کشور را در اختیار دارد و پس از اجرای ترابرد‌پذیری برای حفظ و افزایش این سهم تلاش می‌کند.




در حالیکه تاکنون نتایج دوره آزمایشی اجرای طرح ترابردپذیری (تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل) پنهان نگه داشته شده بود، امروز مدیرعامل یک اپراتور اعلام کرد که بیشترین درخواست مهاجرت از همراه اول و ایرانسل به سمت رایتل بوده است.


به گزارش ایتنا از فارس، طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه امروز بین ۳ اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل آغاز شد.

با اجرای این طرح مشترک تلفن همراه می‌توانند با حفظ شماره اپراتور خود را تغییر دهند.

این طرح پس از یک دوره آزمایشی اکنون به صورت تجاری به بهره‌برداری رسیده است و این دوره ازمایشی یک ماهه حدود ۱۰ هزار مشترک درخواست ترابورد داشته‌اند.

تاکنون در مدت دوره آزمایشی نتیجه‌ای از ترابردپذیری اعلام نشده بود و مشخص نبود که تمایل مشترکان به خروج از کدام اپراتور و ورود به چه اپراتوری بیشتر است.

در این مراسم وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه این اپراتور به ۹۴ میلیون مشترک همراه اول و تلفن ثابت سرویس می‌دهد گفت: علاوه بر این روزانه حدود یک میلیون از مشترکان دیگر اپراتور نیز از سرویس همراه اول استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه همراه اول ۲۰ هزار سایت نسل سوم در سراسر کشور نصب کرده، گفت: مشترکان موبایل با نرم‌افزار Open Signal کیفیت سرویس اینترنت اپراتورها را مقایسه کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های این اپراتور برای جذب مشترک در طرح ترابرپذیری گفت: طرح همراهی میلیاردی، باشگاه فیروزه‌ای، فروش قسطی گوشی، افزایش اعتبار مبلغ ودیعه، فروش گوشی با سیمکارت، ارائه تمامی خدمات حضوری در اپلیکیشن همراه من، گسترده‌ترین شبکه پر سرعت نسل ۳ و بیشترین پوشش شبکه در کشور از جمله طرح‌های ویژه همراه اول نسبت به ۲ اپراتور دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: این اپراتور در ۲ سال گذشته رتبه اول بین اپراتورهای کشور را کسب کرده و امسال که به مدت ۳ ماه اعلام نتیجه ارزیابی اپراتورها توسط وزارت ارتباطات به تعویق افتاده، برای اعلام نتیجه لحظه شماری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که در رومینگ ملی همراه اول پذیرای بیشترین تعداد مشترکان اپراتورهای کشور است در طرح ترابردپذیری همراه مشترکان سایر اپراتورها نیز باشیم.

در این مراسم همچنین علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه طرح ترابرپذیری با ۱۰ سال تاخیر در ایران اجرا شد گفت: اما طرح به سرعت و طی یک سال راه‌اندازی شد.

وی گفت: اکنون بسیاری از کشورهای دنیا طرح ترابرپذیری را اجرا کردند و از این پس این طرح در ایران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ایرانسل هم‌اکنون در بسیاری از شهرها سرویس پر سرعت نسل ۳ را ارائه می‌دهد. همه اپراتورها برای این منظور تلاش کرده‌اند اما کم است.

در این مراسم مجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل گفت: ترابرد‌پذیری برای اپراتور کوچکتر یک فرصت است و رایتل ۲۰ درصد سهم بازار دیتای کشور را در اختیار دارد و پس از اجرای ترابرد‌پذیری برای حفظ و افزایش این سهم تلاش می‌کند.

وی گفت: پیش از این طرح رومینگ ملی به رایتل بسیار کمک کرد. البته توسعه شبکه رایتل نیز در دستور کار قرار داشت. در اجرای طرح ترابردپذیری با مشکلاتی که برای ZTE شرکت چینی پیش آمد تجهیزاتی که از این شرکت خریداری شده بود با توان داخلی نصب و راه‌اندازی شد.

صدری گفت: پس از اجرای ترابردپذیری مشترکان می‌توانند متناسب با نیازشان اپراتور را اننتحاب کنند و دیگر هیچ اپراتوری حاشیه امن نخواهد داشت.

مدیرعامل رایتل افزود: اگرچه گفته بودند در این باره صحبتی نکنیم اما اعلام می‌کنم در دوره آزمایشی اجرای این طرح بیشترین درخواست مهاجرت به سمت اپراتور رایتل بوده است.


کد مطلب: 44900

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44900/اولین-نتیجه-اجرای-آزمایشی-ترابرد-پذیری

ايتنا
  https://www.itna.ir