۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵

برنامه هوشمندی که به خرابکاران اینترنتی هشدار می‌دهد

ایتنا- اینتل به منظور مقابله به آزار و اذیت‌های اینترنت درصدد طراحب برنامه و نرم‌افزارهای هوشمند می‌باشد.
برنامه هوشمندی که به خرابکاران اینترنتی هشدار می‌دهد


Alexei Bastidas در تابستان گذشته زمان کارآموزی خود در شرکت اینتل را صرف طراحی برنامه‌ای کرد که با درک فعالیت کاربران به آنان در مورد فعالیت‌های مخربشان در فضای مجازی هشدار می‌دهد.


به گزارش ایتنا از فارس، برنامه موبایلی طراحی شده توسط این فرد که فعلا در مرحله آزمایشی است، به افراد می‌گوید که در زمان فعالیت در سایت توئیتر تا چه میزان آزاردهنده رفتار کرده و باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌شوند.

این برنامه هم بر مبنای یک مقیاس عددی به کاربران نمره می‌دهد و هم نمونه‌هایی از توئیت‌های ارسالی را که آزاردهنده تلقی می‌شوند، به نمایش درمی‌آورد.

ساخت این برنامه بخشی از طرح درازمدت اینتل برای مقابله با آزار و اذیت‌های اینترنتی از طریق طراحی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای هوشمند است.

Bastidas می‌گوید الگوریتم مورد استفاده در این برنامه هوشمند بوده و می‌توان آن را آموزش داد. بدین منظور باید دامنه گسترده‌ای از محتوای موجود در اینترنت از سایت‌های مختلف به خورد آن داده شود تا برنامه مذکور بتواند محتوای آزاردهنده را شناسایی کرده و در موردش هشدار دهد.

قرار است این برنامه و کدهای منبع آن ظرف چند ماه آینده عرضه شوند تا عموم کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. عرضه نرم‌افزار مذکور در شرایطی که توئیتر به علت رشد فزاینده تعداد کاربرانی که از آن برای انتشار مطالب نژادپرستانه، ضداقلیت‌های مذهبی و نژادی و ... استفاده می‌کنند می‌تواند به کمک این شرکت هم بیاید.
کد مطلب: 44894
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام