۴
۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۲
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

فعلا شبکه‌های اجتماعی خارجی را فیلتر نمی‌کنیم

ایتنا- شرکت‌هایی که تمایل به انتقال سرورهایشان به داخل کشور دارند باید با بخش خصوصی وارد مذاکره شوند.
فعلا شبکه‌های اجتماعی خارجی را فیلتر نمی‌کنیم


دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با بیان اینکه تصمیمی در ارتباط با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی که سرورشان را به داخل کشور نمی‌آورند گرفته نشده است، گفت: شرکت‌هایی که تمایل به این کار دارند، قاعدتا باید با بخش خصوصی وارد مذاکره شوند.


شورای‌عالی فضای مجازی در جلسه خرداد ماه به ریاست رئیس‌جمهوری، مقرر کرد تا همه شبکه‌های پیام‌رسان برخط فعال در کشور ظرف یک سال آینده انبارش یا ذخیره‌سازی داده‌های خود را در داخل کشور انجام دهند.

لذا شرکت‌های خارجی پیام‌رسان فعال در داخل کشور برای ادامه فعالیت خود ملزم شدند تا همه اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل منتقل کنند.

این مصوبه تاکید کرد صرف نظر از توانایی اجرای مسئولان اجرایی که منجر به پاسخگویی می‌شود، اصل موضوع انتقال سرور پیام‌رسان تلگرام مورد تایید مسئولان بوده و هست.

با این حال سید ابوالحسن فیروزآبادی، درباره اینکه طبق اظهارات یک دیتاسنتردار بخش خصوصی مسئولان اجرایی کشور از هفت شرکت طبق درخواست تلگرام، استعلامی را مبنی بر ظرفیت‌سنجی جهت انتقال سرورهای این پیام‌رسان به کشور داشته‌اند؛ آیا به راستی این استعلام صورت گرفته است؟ گفت: هنوز صحبتی در این زمینه از سمت ما صورت نگرفته است اما کسی که این حرف را زده باید در ارتباط با نحوه استعلام و مذاکراتی که انجام داده اظهارنظر کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بنده پیش از این هم گفته بودم که شرکت‌های بزرگ فعال در کشور جهت انتقال سرورهایشان به کشور اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: برای انجام این کار قاعدتا باید وارد مذاکره با شرکت‌های بخش خصوصی جهت استفاده از ظرفیت‌های آنها شوند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم که اگر انتقال سرورهای شرکت‌های مذکور به کشور صورت نگیرد، احتمال فیلترینگ آنها بعد از زمان یک ساله در نظر گرفته شده وجود دارد؟، گفت: تصمیمی در این‌باره هنوز اتخاذ و زمانی هم به شکل دقیق در نظر گرفته نشده است.
 
کد مطلب: 44873
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
مگه چنتا شبکه اجتماعی مونده که هنوز فیلتر نکردید؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
"فعلا شبکه‌های اجتماعی خارجی را فیلتر نمی‌کنیم"!!!! نمیدونم بخندم یا گریه کنم!
feedback
United States
آقای فیروزآبادی اگر فکر میکنید با فیلتر شبکه های خارجی مردم به استفاده از شبکه های داخلی راغب میشوند سخت در اشتباهید. فراموش نکردیم که چطور با کاربران کلوب برخورد شد. یک شبه تمام رسانه هایی که کمی رنگ و بوی اصلاح طلبی و حمایت از دولت داشتند با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه از دسترس خارج شدند. شبکه ای که فقط یک طرز فکر رو به رسمیت میشناسه فقط همون یک طرز فکر رو میتونه جذب کنه. علت موفقیت شبکه های خارجی اینه که حق آزادی اندیشه و بیان کاربرانشون رو به رسمیت میشناسند و دست به حذف و تعقیب کاربرانی که نظراتشون رو به نظرات خودشون نزدیک نمیدونند نمیزنند. در حالی که هدف نهایی مسئولان ایرانی از ایجاد شبکه های بومی همین فراهم کردن امکان حذف و تعقیب است!
feedback
تصور کنید کنترل اینترنت جهان رو میدادند دست این آقا و همفکران ایشان!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام