۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴
وزیر ارتباطات در نشست با خبرنگاران؛

اطلاعی از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور ندارم

ایتنا- واعظی: ممکن است دیتاسنتر بزرگی در کشور ایجاد شده باشد که زمینه انتقال سرور تلگرام به داخل توسط آن فراهم شود.
اطلاعی از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور ندارم


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به عنوان مقام مسئول در زمینه ارتباطات کشور، اطلاعی از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران ندارم.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرموان اخبار مطرح شده در مورد انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور، اظهار داشت: من اصلا از این مساله که سرور تلگرام به داخل ایران منتقل می شود، مطلع نیستم و قاعدتا من به عنوان مقام مسئول باید اطلاع داشته باشم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ممکن است دیتاسنتر بزرگی در کشور ایجاد شده باشد که زمینه انتقال سرور تلگرام به داخل توسط آن فراهم شود اما بنده از این مساله اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون شبکه ملی اطلاعات کشور و زیرساخت‌های ارتباطی گفت: زیرساخت های ارتباطی کشور و پهنای‌باند در حال گسترش و افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این ظرفیت به ۱۰هزار گیگابایت افزایش یابد و اقدام بعدی این بود که کل کشور را به چهار منطقه تقسیم کردیم و مراکز تبادل ترافیک را در تهران، تبریز، مشهد و شیراز قرار دادیم.

واعظی بیان داشت: در اقدامی دیگر پهنای‌باند داخل کشور را از خارج جدا کردیم و از سوی دیگر تعرفه اینترنت را کاهش داده‌ایم تا ظرفیت بهره‌گیری بیشتر از شبکه ملی اطلاعات افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این شبکه ملی اطلاعات زمینه دسترسی سهل و آسان به محتوا، کم هزینه و با سرعت بالا فراهم می‌کند.

وی افزود: اعتقاد داریم مردم باید دسترسی به محتوا و اطلاعات داشته باشند و از ظرفیت فضای مجازی بهره بگیرند اما این دسترسی باید به محتواهای سالم باشد.

واعظی گفت: در راستای همین مساله بحث فیلترینگ هوشمند را در دستور کار قرار دادیم تا تمامی محتوای سایت‌ها فیلتر نشود و محتواهای مفید همچنان در دسترس باقی بمانند.
کد مطلب: 44872
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام