۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵

طرح‌های جاه طلبانه فناوری برای هدست و پهپادهای متفاوت

ایتنا- رقیب جدی اینتل در زمینه هدست، مایکروسافت است که قصد دارد از سال آینده با به روز کردن ویندوز ۱۰ اجرای همزمان برنامه‌های دوبعدی و سه بعدی را بر روی رایانه‌های شخصی ممکن کند.
طرح‌های جاه طلبانه فناوری برای هدست و پهپادهای متفاوت


اینتل که زمانی تنها به علت ساخت تراشه‌های رایانه‌ای شهرت داشت حالا در حال توسعه دامنه فعالیت‌های خود و اجرای یک برنامه کلان جاه طلبانه به منظور حضور گسترده‌تر در دنیای فناوری است.

به گزارش ایتنا از مهر، اینتل می خواهد در دنیای فناوری‌های نوظهور نقش جدی‌تری بر عهده بگیرد و از جمله هدست‌های واقعیت مجازی خاص خود را طراحی و روانه بازار کند. این هدست‌ها به طور مستقل و بدون نیاز به سیسم، تلفن همراه یا رایانه عمل خواهند کرد. امری که این هدست‌ها را از تولیدات شرکت‌های رقیب متمایز می‌سازد.

نمونه اولیه این هدست موسوم به Project Alloy اولین‌بار در ۱۶ آگوست در همایش توسعه‌دهندگان اینتل در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. هدست مستقل مذکور از قابلیت واقعیت افزوده هم برخوردار است و لذا از طریق آن می‌توان اشیای مختلفی را به محیط اطراف اضافه کرد، بدون آنکه نیازی به حسگرهای خارجی باشد. به عنوان مثال با استفاده از این هدست می‌توان وارد یک فروشگاه دیجیتال سه بعدی شد و با دستان خود اشیای دیجیتال را برداشت و در مورد خریدشان تصمیم گرفت.

اینتل برای تحقق این هدف از فناوری تازه حس واقعی یا RealSense بهره گرفته که در قالب آن از دوربین‌های متنوعی برای ایجاد درک از عمق صحنه و ردگیری حرکات انسانی مشابه با چشم انسان بهره گرفته می‌شود.

از سال ۲۰۱۷ توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان می‌توانند محصولات خاص خود را بر مبنای این پلتفورم طراحی کنند. البته جزئیات این کار هنوز اعلام نشده است.

رقیب جدی اینتل در این زمینه مایکروسافت است که قصد دارد از سال آینده با به روز کردن ویندوز ۱۰ اجرای همزمان برنامه‌های دوبعدی و سه بعدی را بر روی رایانه‌های شخصی ممکن کند.

اینتل همچنین پهپاد اختصاصی خود موسوم به Aero Ready To Fly را طراحی کرده که نصب برنامه‌ها و امکانات متنوعی برای عکس‌برداری و حفظ امنیت در آن پیش‌بینی شده است. در این زمینه Qualcomm و NVIDIA هم با اینتل رقابت دارند.

سومین حوزه فعالیت جدید اینتل ساخت خودروهای خودران است که البته در این زمینه بایدو و بی.ام.و هم با این شرکت همکاری می‌کنند. فعلا اینتل سیستم‌هایی را برای این اتومبیل‌ها طراحی کرده که ناوبری و هدایت خودکار آنها و جلوگیری از تصادم با دیگر خودروها را ممکن می‌کند.

این شرکت پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۲۰ میلیون خودرو در جهان از قابلیت حرکت خودکار برخوردار خواهند بود. اینتل امیدوار است تا سال ۲۰۲۱ و با همکاری بی.ام.و و موبایل آی، اولین اتومبیل خودران خود را به بازار بفرستد.

کد مطلب: 44850
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام