کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توافق اینتل و ای.آر.ام برای ساخت تراشه‌های تلفن همراه

خبرگزاری فارس , 30 مرداد 1395 ساعت 9:33

ایتنا- تراشه‌های ساخت ARM سخت‌افزار بخش اعظم گوشی‌های تلفن همراه در حال ساخت در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و کوالکوم هم بخش کوچک‌تری از این بازار را در اختیار دارد.




شرکت اینتل برای ساخت تراشه‌های تلفن همراه با رقیب خود ARM به توافق رسیده تا تراشه‌های سازگار با تولیدات این شرکت را در کارخانه‌های خود تولید کند.


به گزارش ایتنا از فارس، این اقدام تحولی اساسی در زمینه حضور شرکت اینتل در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و به طور ضمنی نشان می‌دهد که اینتل دست برتر ARM را در زمینه ساخت تراشه‌های تلفن همراه پذیرفته است.

با توافق دو طرف تراشه‌های ده نانومتری ARM در کارخانه‌های اینتل تولید می‌شوند. این شرکت قبلا با ال.جی، نترونوم و اسپریدرام هم توافقنامه‌های مشابهی منعقد کرده بود.

انتظار می‌رود دو طرف در آینده در زمینه ساخت تراشه‌های دارای هسته‌های ۶۴ بیتی هم با یکدیگر همکاری کنند. تراشه‌های ساخت ARM سخت‌افزار بخش اعظم گوشی‌های تلفن همراه در حال ساخت در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و کوالکوم هم بخش کوچک‌تری از این بازار را در اختیار دارد.

با توجه به کاهش میزان فروش رایانه‌های شخصی که بازاری پرسود برای اینتل بود، این شرکت چاره‌ای جز ائتلاف با شرکت‌های برتر فعال در زمینه ساخت تراشه‌های تلفن همراه ندارد و امیدوار است از این طریق بتواند سفارشات تازه‌ای از سوی شرکت‌هایی همچون اپل دریافت کند.


کد مطلب: 44813

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44813/توافق-اینتل-آر-ام-ساخت-تراشه-های-تلفن-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir