۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۴

آینده مایکروسافت در سامانه‌های ابری خواهد بود

ایتنا- به‌تازگی ساتیا نادلا به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت اعلام کرده است که با توجه به رو به افول بودن بازار کامپیوترهای خانگی این شرکت قصد دارد تا تمرکز خود برای آینده را بر روی سامانه‌های ابری محور قرار بدهد.
آینده مایکروسافت در سامانه‌های ابری خواهد بود


به‌تازگی ساتیا نادلا به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت اعلام کرده است که با توجه به رو به افول بودن بازار کامپیوترهای خانگی این شرکت قصد دارد تا تمرکز خود برای آینده را بر روی سامانه‌های ابری محور قرار بدهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی toptechnews، مایکروسافت و سیستم عامل محبوب این شرکت یعنی ویندوز برای سالیانی متوالی توانسته‌اند تا جهان فناوری را تحت سلطه خود قرار بدهند.

با این‌ حال دنیای امروز فناوری دنیای تلفن‌های همراه و نرم‌افزارهای موجود برای این تلفن‌ها است و به همین دلیل نیز مایکروسافت به فکر ایجاد تغییر در بازار کاری خود افتاده است.


مسئولان این شرکت قصد دارند تا تمرکز کاری خود را برای تضمین آینده این کمپانی بر روی سامانه‌های ابری محور قرار دهند و در این راه نیز سرمایه‌گذاری‌های سنگینی را انجام داده‌اند.

این سرمایه‌گذاری‌ها شامل ساخت دیتاسنترهایی متعدد در نقاط مختلف جهان است که موجب می‌شود تا مایکروسافت بتواند میزبانی سامانه‌های ابری خود را به نحوی ساده‌تر انجام دهد.

در حال حاضر آمازون به‌ عنوان سلطان بلامنازع سامانه‌های ابری در جهان شناخته می‌شود ولی مایکروسافت قصد دارد تا این شرایط را تغییر بدهد و به همین دلیل نیز نادلا سرمایه‌گذاری‌های یاد شده را برای این شرکت به نحوی در نظر گرفته است که مایکروسافت بتواند خدماتی بهتر و نوآورانه‌تر را با قیمتی پایین‌تر به کاربران عرضه کند.

تحلیلگران معتقدند که آمازون که ده سال پیش فعالیت خود بر روی سامانه‌های ابری محور را به‌صورت جدی آغاز کرده است، صاحب ۳۰ درصد از کل بازار این رده است.

از دیگر شرکت‌های بزرگ موجود در بازار خدمات ابری محور می‌توان به مایکروسافت با ۱۰ درصد مالکیت بازار، آی‌بی‌ام با ۷ درصد و گوگل با ۵ درصد اشاره کرد.
 
کد مطلب: 44801
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام