کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

سند تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی آماده شد

26 مرداد 1395 ساعت 13:06

ایتنا- جهانگرد گفت: با تعامل‌پذیری در سطح دستگاه‌ها می‌توانیم اطلاعات نظام‌های درآمدی را جمع‌بندی و به درستی تصمیم‌گیری کنیم.




معاون وزیر ارتباطات از آماده شدن سند تعامل اقلام اطلاعاتی خبر داد و گفت: تا زمانیکه پایگاه داده دستگاه ها با هم کار نکند، نمی توانیم دولت الکترونیکی را داشته باشیم.


نصرالله جهانگرد در همایش چارچوب ملی تعامل‌پذیری دولت (IGIF) با اشاره به اینکه موضوع دولت الکترونیکی از ۲۰ سال پیش مطرح شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها اطلاعات و کدگذاری را به شکل سنتی دارند و از این حیث نمی‌توانند اطلاعات‌شان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تا زمانیکه پایگاه داده دستگاه‌ها با هم کار نکند، نمی‌توانیم دولت الکترونیکی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع دولت الکترونیکی در دولت قبل متوقف شد، ابراز کرد: اما از سال ۹۲ بار دیگر تعامل‌پذیری در دستور کار دولت قرار گرفت.

او افزود: برای شفاف شدن بحث باید گفت مثلا تا زمانیکه تعامل‌پذیری را نداشته باشیم در بحث نظام‌های درآمدی و تعیین دهک‌های درآمدی یارانه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

جهانگرد گفت: با تعامل‌پذیری در سطح دستگاه‌ها می‌توانیم اطلاعات نظام‌های درآمدی را جمع‌بندی و به درستی تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های این حوزه را سامان‌دهی می‌کنیم، خاطر نشان کرد: سند تعامل اقلام اطلاعاتی را هم تهیه کرده‌ایم.

وی افزود: سندی که تهیه کردیم از بهترین اسناد مطالعاتی سازمان ملل و کشورهای پیشرو در زمینه دولت الکترونیکی بوده است.

منبع : تسنیم


کد مطلب: 44796

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44796/سند-تبادل-اطلاعات-بین-دستگاه-های-دولتی-آماده

ايتنا
  https://www.itna.ir