۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۰

ساخت دقیق‌ترین دوربین جهان با همکاری سامسونگ و آی‌بی‌ام

ایتنا- شرکت سامسونگ به‌تازگی توانسته است تا با استفاده از تراشه‌های ویژه شرکت آی‌بی‌ام، دقیق‌ترین دوربین جهان را طراحی کند.
ساخت دقیق‌ترین دوربین جهان با همکاری سامسونگ و آی‌بی‌ام


شرکت سامسونگ به‌تازگی توانسته است تا با استفاده از تراشه‌های ویژه شرکت آی‌بی‌ام، دقیق‌ترین دوربین جهان را طراحی کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، دوربین‌ها برای فیلم‌برداری و یا عکس‌برداری به‌شدت به تراشه‌های پردازشی وابسته هستند و کیفیت آنها به‌طور مستقیم به این موضوع وابستگی دارد.

در این میان شرکت سامسونگ توانسته است تا با استفاده از تراشه‌های ویژه‌ای که شرکت آی‌بی‌ام طراحی کرده است، به نسل جدیدی از دوربین‌ها دست پیدا کند که بدون شک تعریفی جدید از نرخ فریم بر ثانیه ارائه خواهند کرد.


این دوربین‌ها می‌توانند به لطف استفاده از تراشه هوشمند شرکت آی‌بی‌ام، نرخ فریم باورنکردنی ۲ هزار فریم بر ثانیه را برای فیلم‌برداری مهیا سازند.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که دوربین‌های عادی معمولا از نرخی برابر ۱۲۸ فریم بر ثانیه بهره‌مند هستند و به همین دلیل نیز می‌توان به‌راحتی با یک مقایسه به جهش بالای این دوربین در مقایسه با سایر نمونه‌ها پی برد.

این سیستم به نحوی طراحی شده است که محققان معتقدند که در آینده می‌توان از آن برای کنترل اجسام و اشیاء با کمک حرکات و اشاره‌های دست و حتی چشم استفاده کرد.

به‌ این‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نه‌چندان درو شاهد استفاده از این دوربین‌ها برای کنترل دستگاه‌های پیشرفته اینترنت اشیاء باشیم.
 
کد مطلب: 44791
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام