کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اطلاعات 2 میلیون حساب کاربری در فروم‌های 2 Dota لو رفت!

24 شهريور 1395 ساعت 16:06

ایتنا - ، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین چند نفره است که بیش از ۱۳ میلیون بازیکن منحصر بفرد در هر ماه و حدود ۶۰۰ هزار بازیکن در طی روز دارد.




در ۹ آگوست ۲۰۱۶، منبع نشت اطلاعات نشان داد که تقریبا ۲ میلیون حساب در انجمن رسمی Dota 2 به خطر افتاده است. این برای شما چه اهمیتی دارد؟


اگر شما در Dota 2 نیستید، شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. اما، با توجه به آمار، شما حداقل یک یا دوبار این بازی را انجام داده اید. Dota 2، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین چند نفره است که بیش از ۱۳ میلیون بازیکن منحصر بفرد در هر ماه و حدود ۶۰۰ هزار بازیکن در طی روز دارد.

برای بسیاری از افراد، Dota 2 در رده‌‌بازی‌های جنگی چند نفره آنلاین که به اختصار MOBA(Multiplayer Online Battle Arena) نامیده می‌شود، قرار می‌گیرد و زمانی که صحبت از بازی‌های آنلاین می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، بازی Dota است.

با وجود تعداد زیادی از بازیکنان در سراسر جهان، تعجب آور نیست که Dota 2، یک جامعه بزرگ هوادار را دربر دارد. این هواداران نه تنها بازی می‌کنند، بلکه آنها بخش زیادی از زمان خود را صرف صحبت در مورد آن و تماشای مسابقات قهرمانی می‌کنند. به هر حال، رویداد اصلی سالیانه بین المللی Dota 2، در حال رخ دادن است و به تازگی به مرحله نیمه نهایی رسیده است. وقتی که ما می‌گوییم Dota 2 عظیم است، عظیم به این معنا است که مبلغ جایزه‌‌عظیم امسال بیش از ۲۰ میلیون دلار است.

کلمه‌‌عبور؟ به اینجا بیایید
هرجا پول باشد، مجرمان سایبری هم هستند. به همین دلیل فروم رسمی Dota 2 هک شد. این اتفاق در ۱۰ جولای سال ۲۰۱۶ رخ داد و منجر به ریزش دیتابیسی با تقریبا دو میلیون پرونده حاوی نام کاربری، شناسه، ایمیل، آدرس آی.پی و آن چیزی که شما می‌توانید آن را حدس بزنید که همان پسورد است، شد.

هک کاملا بی‌سرو صدا اتفاق افتاد، هیچ کسی در آن زمان متوجه آن نشد و انجمن تا ۹ آگوست(دومین روز مسابقات قهرمانی بینيالمللی) چیزی در مورد آن نمی‌دانستند.
Valve خالق و مالک Dota 2، ادعا می‌کند که دیتابیس به سرقت رفته تنها شامل حساب انجمن می‌باشد و هیچ یک از حساب‌های Steam در معرض خطر قرار نگرفته است. اما Valve هنوز هم بابت آن حادثه سرزنش می‌شود. به گفته‌‌یک منتقد: پسورد‌ها از طریق MD5 رمزگذاری شده بودند، که MD5 به طور گسترده از رده خارج است. در همین مورد نیز منبع نشت اطلاعات قادر به برگرداندن بیش از ۸۰ درصد از پسورد‌های هک شده به متن ساده خود شد.

این هک می‌تواند عواقب جدی‌تری را در برداشته باشد. کاربران اغلب تمایل دارند از نام کاربری و پسورد‌های تکراری خود استفاده کنند. به خاطر دارید زمانی که حساب کاربری توییتر مارک زوکربرگ به سرقت رفته بود زمانی که او از پسورد ضعیف برای حساب لینکدینش استفاده کرده بود؟ دقیقا مثل همان چیزی که در اینجا رخ داده است. بسیاری از نام کاربری‌ها و پسوردهای انجمن‌ها احتمال زیاد با نام کاربری و پسوردهایشان در حساب‌های Steam مطابقت داشت. بنابراین ما نمی‌خواهیم که شما با دزیده شدن رمز عبور حساب کاربریتان غافلگیر شوید.

رعایت نکات امنیتی
ما امیدواریم که هیچ اتفاق بدی پیش روی شما قرار نگیرد، اما در اینجا چند راهنمایی برای در امان و سالم ماندن به شما پیشنهاد می‌کنیم.
۱. اگر شما یک کاربر Dota 2 هستید، همین حالا پسورد خود را تغییر دهید. و به خاطر داشته باشید رمزی قوی برای آن در نظر بگیرید.
۲. بررسی کنید که آیا منبع نشت داده‌ها، اطلاعات حساب شما را دارد؟ اگر این چنین است احتمال زیاد بخواهید که آن را حذف کنید.
۳. اگر شما از هر رمز عبور یکسانی برای جاهای مختلف استفاده می‌کنید، تمام پسورد‌های خود را عوض کنید. و یاد بگیرید چگونه به آنها به درستی رسیدگی کنید. ما در این باره وبلاگی برای شما داریم.
۴. برای حفاظت بیشتر از حساب کاربری Steam خود، قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را با استفاده از تنظیمات امنیتی Steam فعال کنید.
۵. پس از اینکه چهار مرحله بالا را تکمیل کردید، کسب دانش در مورد تهدیدات در دنیای بازی‌های کامپیوتری، ایده‌‌خوبی است.

Steam در سال ۲۰۰۲ توسط Valve با هدف ایجاد یک فروشگاه دیجیتال شروع به ساخت و در GDC سال ۲۰۰۳ به صورت رسمی پرده برداری شد. در ابتدا Steam یک نرم‌افزار جهت خرید اینترنتی بازی‌ها و دسترسی داشتن بازیکنان از هر کجا به بازی‌هایشان بود. ولی اکنون این نرم‌افزار قابلیت‌های دیگری مثل Achievement , شبکه دوستان آنلاین , ضد تقلب , دانلود مدیا و ده‌ها سرویس دیگر را در خود جای داده و محبوب ترین نرم‌افزار مورد استفاده بازیکنان ویدیویی جهان نام گرفته است.
منبع: کسپرسکی‌آنلاین


کد مطلب: 44777

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44777/اطلاعات-2-میلیون-حساب-کاربری-فروم-های-dota-لو-رفت

ايتنا
  https://www.itna.ir