۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

ایجاد سالانه 130 هزار شغل ICT

ایرانی‌ها با وجود هزینه زیاد خدمات مطلوب ICT دریافت نمی‌کنند
ایتنا- واعظی: از ابتدای دولت یازدهم ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی در زیرساخت داشته‌ایم که در همین زمان بخش خصوصی نیز ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.
ایجاد سالانه 130 هزار شغل ICT


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کیفیت موضوعی است که در خدمات حوزه ICT در ایران مغفول مانده گفت: مردم ایران با وجود اینکه پول خوبی برای سرویس‌ می‌پردازند اما کیفیت مطلوبی دریافت نمی‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس؛ محمود واعظی در مراسم افتتاح دیتاسنتر کلود (مرکز داده ابری) اظهار داشت: در ۸ سال گذشته در حوزه ICT شرایطی ایجاد شد که تصمیم گرفتیم این شرایط را با کمک مردم تغییر دهیم و تا حوزه ICT توسعه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همواره دولت‌ها بحث آزادسازی اقتصاد را مطرح کردند اما در عمل یا نخواستند یا بروکراسی کشور اجازه این تغییر را نداده است.

وی ادامه داد: برون‌سپاری به شکل خصولتی را قبول نداریم و معتقدیم حتی اگر دولت به صورت مستقیم تصدی‌گری را برعهده بگیرد بهتر از واگذاری خصولتی است.

واعظی گفت: از این رو حمایت از سرمایه‌گذاری خصوصی را در دستور کار قرار دادیم و تلاش کردیم که امکانات به دور از تبعیض در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحریم‌های سال‌های گذشته گفت: در این مدت دولت کمترین هزینه را در قبال تحریم پرداخت کرده و بیشترین سختی برای مردم بوده است، اما اکنون شاهد برداشته شدن تحریم‌ها هستیم که البته اثرات برداشته شدن تحریم‌ها زمان‌بر است که این اثرات را در افزایش تعداد بانک‌ها و بیمه‌های همکار و افزایش سطح روابط کارگزاری می‌توان دید.

وی با تاکید بر اینکه موافق رونق اقتصادی با پول دولت نیستیم گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی در زیرساخت داشته‌ایم که در همین زمان بخش خصوصی نیز ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.

به گفته وزیر ارتباطات سالانه ۱۳۰ هزار شغل در حوزه ICT باید ایجاد شود که ورود شرکت‌هایی از جمله اپراتورهای ارتباطات ثابت (FCP) نوید فصل جدیدی از سرمایه‌گذاری و اشتغال در این حوزه را دارد.

واعظی همچنین خاطرنشان کرد: گاهی برخی تصمیماتی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اتخاد می‌کرد به جای کمک به حوزه ICT مانعی در راه کسب و کارهای حوزه ایجاد کرده بود که بسیاری از این موانع را در دولت جدید برداشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای توسعه بخش ICT همه مردم باید مصرف‌کننده این بازار باشند گفت: کاهش تعرفه راه موثری برای دعوت مردم به استفاده از ICT است.

وی گفت: در کاربردهای ICT موضوع کیفیت مغفول مانده و مردم ایران با وجود اینکه پول خوبی پرداخت می‌کنند اما کیفیت مطلوبی به آنها ارائه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش دیتا سنتر کلود (مرکز داده ابری) امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

در این سرویس کاربران می‌توانند از خدمات یک مرکز داده به صورت کاملاً خودکار بهره‌مند شوند و منابع سروری مورد نیاز خود را در هر زمان خریداری و مدیریت کنند.
کد مطلب: 44738
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام