کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آگهی‌های زورکی فیس‌بوک برای کاربران فراری از تبلیغات

خبرگزاری فارس , 20 مرداد 1395 ساعت 14:34

ایتنا- با افزایش نمایش تبلیغات در سایت‌های اینترنتی استفاده کاربران از نرم‌افزارهای بلوکه کننده تبلیغات به ویژه در خارج از آمریکا افزایش یافته است.




فیس‌بوک به زودی حتی کاربرانی را که از برنامه‌های بلوکه کننده تبلیغات استفاده می‌کنند، مجبور به مشاهده آگهی‌های خود خواهد کرد. لذا نصب این نوع برنامه‌ها بر روی رایانه‌ها بی‌فایده می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، فیس‌بوک اعلام کرده که شیوه بالا آمدن تبلیغات بر روی وب‌سایت خود را تغییر داده تا شناسایی آنها برای نرم‌افزارهای بلوکه کننده تبلیغات به کاری دشوار مبدل شود.

این شبکه اجتماعی علت تصمیم خود را وابستگی عمیق درآمدی به آگهی‌های مختلف دانسته و لذا این اقدام خود را توجیه کرده است. با افزایش نمایش تبلیغات در سایت‌های اینترنتی استفاده کاربران از نرم‌افزارهای بلوکه کننده تبلیغات به ویژه در خارج از آمریکا افزایش یافته و برآوردهای دفتر تبلیغات تعاملی نشان می‌دهد ۲۶ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا بر روی رایانه‌های شخصی خود از نرم‌افزارهای بلوکه کننده آگهی استفاده می‌کنند.

فیس‌بوک هرگز به این سوال که چند درصد از کاربران رایانه‌های رومیزی این شرکت از نرم‌افزارهای بلوکه کننده تبلیغات استفاده می‌کنند جواب درستی نداده است. فیس‌بوک هم‌اکنون ۸۴ درصد از کل درامد تبلیغاتی خود را از محل آگهی‌های موبایلی به دست می‌آورد و لذا بلوکه کردن آگهی‌ها بر روی رایانه‌های رومیزی چندان هم برای این شرکت ضررآفرین نیست.

کارشناسان بارها هشدار داده اند که مجبور کردن کاربران به مشاهده تبلیغات اثر معکوس بر روی آنها می‌گذارد و افراد را از خرید و مصرف اجناس تبلیغ شده گریزان می‌کند. اما ظاهرا فیس‌بوک افزایش درآمد دریافتی از آگهی‌دهندگان به هر قیمت را مد نظر قرار داده است.


کد مطلب: 44696

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44696/آگهی-های-زورکی-فیس-بوک-کاربران-فراری-تبلیغات

ايتنا
  https://www.itna.ir