۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳

نبض فروشگاه‌ها در دستان روبات‌ها

ایتنا- به منظور کمک برای خرید در فروشگاه‌های بزرگ با محصولات فراوان رباتی ساخته شد که در کمتر از یک ساعت از تمام محصولات و بارکدها اسکن می‌گیرد.
نبض فروشگاه‌ها در دستان روبات‌ها


اگر شما هم از افرادی هستید که در فروشگاه‌های بزرگ به سختی می‌توانید محل قرار گرفتن محصولات محبوب و مورد نیاز خود رابه خاطر بسپارید و هربارمجبور می‌شوید برای رفع نیاز خود به قفسه‌های مختلف فروشگاه سر بزنید، بهتر است بدانید که شما تنها نیستید و در چنین فروشگاه‌های بزرگی با محصولات فراوان،گاه کارمندان نیز برای به خاطر سپردن محل قفسه‌ها به دردسر می‌افتند.


شاید همین موضوع یکی از دلایل شرکت 4D Retail Technology برای طراحی و عرضه روباتی با نام4D Space Genius بود؛روباتی که بتواند فضای فروشگاه را بخوبی نقشه‌برداری کرده و به خاطر بسپارد.این روبات در کمتر از یک ساعت می‌تواند فضا و راهروهای یک سوپرمارکت با مساحتی متوسط حدود۴هزار مترمربع را طی کند و همه محصولات و بارکدهای موجود را به صورت سه بعدی و با کیفیت HD اسکن کند.

البته این روبات در مراحل آزمایشی نشان داده است که در فروشگاه‌های بزرگ‌تر نیز می‌تواند بخوبی از پس کار بربیاید و سرعت عمل مناسبی دارد.این روبات در نخستین گام به صاحبان فروشگاه کمک می‌کند روی گوشی هوشمند خود، یک نقشه سه‌بعدی از کل فروشگاه و همه زوایای آن داشته باشند و به این ترتیب با قرار گرفتن این نقشه در اختیار مأموران و متصدیان فروش شاغل در فروشگاه و نیز مشتریان،می‌توان به آنها کمک کرد که از محل دقیق قرار گرفتن کالای مورد نیاز خود مطلع شوند بدون اینکه ساعاتی را بی‌هدف در فروشگاه سرگردان باشند چراکه در این نقشه محل دقیق قرار گرفتن هر یک از این کالاها بخوبی مشخص شده است.

البته متصدیان فروش یا مشتریان، برای خواندن این نقشه سه‌بعدی نیاز به یک اپلیکیشن ویژه دارند تا بتوانند محل محصولات و کالاها را براحتی پیدا کنند. مشتریان همچنین می‌توانند قبل از خروج از منزل و راهی شدن به سوی فروشگاه، از وجود کالای مورد نظر خود مطمئن شوند و به این ترتیب دیگر وقت خود را در فروشگاهی که فاقد محصول درخواستی آنهاست تلف نکنند و سراغ فروشگاه بعدی بروند.مدیران نیزمی‌توانند ازطریق پورتال آنلاین،موجودی هر قلم کالای فروشگاه خود رامشاهده کنند که این موضوع برای کمپانی‌های دارای چند شعبه، کاملاً ضروری به نظرمی رسد.

این روبات درست مشابه Tally robotکه سال پیش ساخته شد، می‌تواند قفسه‌ها را اسکن کند و مشکلاتی همچون تمام شدن موجودی کالا،افتادن برچسب‌های قیمت و تکراری بودن کالاهای موجود در دو قفسه مجزا را یادآوری کند.هشدار دادن نسبت به وجود اختلاف بین قیمت‌هایی که در تبلیغات دیده می‌شود و قیمت کالاها در فروشگاه نیز یکی دیگر از توانمندی‌های این روبات است و به این ترتیب مدیران می‌توانند با کمترین خطا از همه مشکلات فروشگاه مطلع شوند.

Tally robot نیز که سال گذشته معرفی شد، با وزن ۶/۱۳کیلوگرم و قد ۹۶سانتیمتر، برای حرکت نیازی به زیرساخت خاصی در فروشگاه ندارد،بین همه قفسه‌ها می‌چرخد و روی چرخ هایش راه می‌رود تا با کمترین ضریب خطا، موجودی را به کمک یک سنسور اسکن کرده و مشخص کند.این روبات می‌تواند کمبودها همچون حجم کم کالاها و یا درجای نادرست قرار گرفتن آنها و... را به مدیر مربوطه گزارش دهد. همچنین Tally robotمی‌تواند براحتی در میان عبور و مرور مشتریان حرکت کند و کار خود را انجام دهد و وقتی هم که کارش به پایان رسید روی پایه شارژ خود قرار می‌گیرد تا برای کار مجدد آماده شود.

منبع : ایران
کد مطلب: 44625
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام