کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به‌سرقت رفتن اطلاعات شخصی ۲۰۰ میلیون کاربر یاهو

سايت خبری ايتنا , 16 مرداد 1395 ساعت 19:43

ایتنا - این خبر دزدی داده‌ها، درست یک هفته پس از آن منتشر شد که شرکت ورایزون اعلام کرد یاهو را با قیمت ۴.۳۸ میلیون دلار تصاحب خواهد کرد.




یک هکر که پیش‌تر قصد فروش داده‌های دزدیده‌شده از مای‌اسپیس و لینکدین را روی سایت دارک‌وِب (Dark Web) داشت، گفته می‌شود اکنون در حال معامله اطلاعات خصوصی ۲۰۰ میلیون کاربر یاهو است.


به گزارش ایتنا به نقل از سایت Top Tech News این دزد سایبری که با نام پیس(Peace) شناخته می‌شود، در صدد است تا هریک از داده‌های به‌ سرقت‌ رفته یاهو را با قیمت سه بیت‌کوین(کمتر از ۲ دلار) به فروش برساند.
آقای پیس گفته است این اطلاعات که به احتمال زیاد مربوط به سال ۲۰۱۲ هستند، شامل نام کاربری و گذرواژه، تاریخ تولد و غیره می‌باشند.

یکی از کارمندان یاهو گزارش داده است که این شرکت از اقدام انجام‌شده آگاه است و در تلاش است تا امنیت لازم را برای کاربران تأمین کند. او همچنین افزوده است که توصیه یاهو به مردم این است که با استفاده از گذرواژه‌های قدرتمند، یا با بهره‌گیری از Yahoo Account Key از حساب کاربری خود محافظت کنند.


این خبر دزدی داده‌ها، درست یک هفته پس از آن منتشر شد که شرکت ورایزون اعلام کرد یاهو را با قیمت ۴.۳۸ میلیون دلار تصاحب خواهد کرد و انتظار می‌رود این قرارداد خرید تا اوایل سال آینده میلادی نهایی شود.

کریستوفر باد (مدیر تهدیدات در ارتباطات جهانی در مؤسسه امنیتی Trend Micro) می‌گوید این حراج و پیشنهاد اخیر روی دارک‌وب، چیز جدیدی نیست و پیش‌تر هم اطلاعات شخصی مردم در آنجا به فروش رفته است. او ادامه می‌دهد: «روند جاری در طی چهار تا شش ماه گذشته این‌چنین بوده است که مقادیر زیادی از داده‌ها با قیمت پایینی به فروش رسیده‌اند.»
آقای باد می‌گوید بهتر است مردم با اقدامات امنیتی مناسب، از جمله تأیید دومرحله‌ای، از حساب‌های کاربری خود محافظت نمایند.
 


کد مطلب: 44620

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44620/به-سرقت-رفتن-اطلاعات-شخصی-۲۰۰-میلیون-کاربر-یاهو

ايتنا
  https://www.itna.ir