۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰

نتایج یک تحقیق درباره آثار مخرب اینترنت

از هر سه انگلیسی یک نفر تمایل دارد آفلاین شود
ایتنا- انگلیسی‌ها اعتیاد خود به اینترنت را تکذیب نمی‌کنند.
نتایج یک تحقیق درباره آثار مخرب اینترنت


بررسی‌های جدید نشان می‌دهد از هر سه انگلیسی یک نفر دوست دارد با توقف استفاده از اینترنت به طور جزیی یا کلی از دنیای آفلاین بیشتر استفاده کند زیرا حس می‌کند حضور بیش از حد در فضای مجازی به زندگیش لطمه زده است.


به گزارش ایتنا از فارس، بسیاری از کاربران وب در انگلیس احساس می‌کنند تعادل میان زندگی آفلاین و آنلاین آنها به هم خورده و بدشان نمی‌آید با توقف استفاده از اینترنت، گوشی، تبلت و غیره نفسی تازه کنند.

یافته‌های موسسه رگولاتوری Ofcom در انگلیس در یک سال گذشته نشان می‌دهد حدود ۱۵ میلیون انگلیسی در سال ۲۰۱۶ معتقد بوده‌اند که بیش از حد زندگیشان را صرف استفاده از فناوری کرده‌اند و برای پس گرفتن کنترل حیاتشان از وسایل الکترونیک و اینترنت قصد دارند برای مدتی از ابزار مذکور فاصله بگیرند.

۲۵ درصد از این افراد قصد دارند یک روز کامل از اینترنت به دور باشند. یک پنجمشان معتقدند باید یک هفته از اینترنت دور باشند و ۵ درصدشان موفق شده‌اند تا یک ماه کاری به اینترنت نداشته باشند. بر طبق این گزارش از هر ده انگلیسی یک نفر توانسته یک هفته خود را به دور از نمایشگر رایانه نگهدارد.

این یافته‌ها حاصل پرسش از ۲۰۲۵ بزرگسال انگلیسی و ۵۰۰ نوجوان است. ۳۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به علت دور شدن از اینترنت بهره‌وری بیشتری داشته‌اند. ۲۷ درصد هم گفته‌اند با این کار آزادی بیشتری به دست آورده‌اند و یک چهارم پاسخ‌دهندگان هم اظهار داشته‌اند با این کار از زندگیشان بیشتر لذت برده‌اند.

در مقابل ۱۶ درصد گفته‌اند با این کار بیم داشته‌اند که چیز مهمی را از دست بدهند، ۱۵ درصد احساس گم‌شدگی داشته‌اند و ۱۴ درصد هم تصور می‌کرده‌اند رابطه‌شان با دنیا قطع شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از اینترنت باعث کاهش ۴۸ درصدی دیگر فعالیت‌ها در منزل، کمتر شدن ۴۷ درصدی خواب و استراحت و کاهش ۳۱ درصدی وقت‌گذاری انگلیسی‌ها با خانواده و دوستان می‌شود و لذا کاهش استفاده از ان تعامل اجتماعی مردم این کشور را بیشتر می‌کند.

۲۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به علت شدت استفاده از اینترنت به قرارهای خود با دوستان و اقوام دیر می‌رسند و ۱۳ درصد هم همین مساله را علت دیر رسیدن به سر کار خود دانسته‌اند. ۲۶ درصد جوانان شرکت کننده گفته‌اند به علت شدت استفاده از اینترنت دیر به منزل می‌رسند و ۶۰ درصد هم گفته‌اند تکالیف مدرسه را انجام نمی‌دهند تا در فضای آنلاین وقت‌گذرانی کنند.

این وضعیت موجب مداخله والدین جوانان و نوجوانان شده، به گونه‌ای که ۶۱ درصد این افراد از مداخله والدین و محدودشدن استفاده از گوشی و تبلت و ... در خانه خبر داده‌اند.

متوسط استفاده هفتگی انگلیسی‌ها در این گزارش ۲۵ ساعت اعلام شده و ۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند روزی ده‌بار برای وبگردی یا چک کردن برنامه‌های مختلف تلفن همراه آنلاین می‌شوند. ۱۱ درصد پاسخ‌دهندگان تا بدان حد معتاد بوده‌اند که روزی بیش از ۵۰ بار برای کنترل اینترنت آنلاین می‌شدند.

نکته جالب این است که انگلیسی‌ها اعتیاد خود به اینترنت را تکذیب نمی‌کنند. ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خودشان را گرفتار گوشی‌ها و تبلت‌های خود توصیف کرده‌اند و ۳۴ درصدشان گفته‌اند قطع ارتباط با اینترنت برایشان دشوار است.

در گزارش Ofcom افزایش استفاده از پیام‌رسان‌های موبایلی یکی از دلایل اصلی احساس اعتیاد بیش از حد به استفاده از فناوری و اینترنت توصیف شده است. استفاده از واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک در این کشور از ۲۸ درصد در هفته به ۴۳ درصد در هفته افزایش یافته و این appها مهم‌ترین ابزار ارتباطی جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله این کشور هستند. به گونه‌ای که ۳۶ درصد این جوانان آنها را مهم‌ترین ابزار ارتباطی خود دانسته‌اند.

البته هنوز استفاده از پیامک و ایمیل متداول‌ترین شیوه ارتباطی در انگلیس است و هر هفته به ترتیب ۷۰ و ۶۳ درصد انگلیسی‌ها از ان استفاده می‌کنند،البته استفاده از این دو روش به ترتیب ۷ و ۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ کاهش نشان می‌دهد.

دیگر یافته‌های جالب این گزارش عبارتند از استفاده ۸۶ درصد مردم انگلیس از اینترنت خانگی، تبدیل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها به ابزار اصلی اتصال به اینترنت با ۳۶ و ۲۹ درصد استفاده و تصادف ۲۵ درصد مردم انگلیس با فردی در خیابان به علت توجه بیش از حد وی به گوشیش.
کد مطلب: 44600
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام