۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰

رکورد درآمد اپ‌استور شکست

ایتنا- فروشگاه آنلاین اپلیکیشن اپل‌ (اپ‌استور) در ماه جولای بهترین عملکرد را داشته است و توسعه‌دهندگانش بیشترین مبلغ درآمد را دریافت کرده‌اند.
رکورد درآمد اپ‌استور شکست


تیم‌کوک، مدیرعامل اپل در توئیتر خود اعلام کرد که ماه جولای برای اپ‌استور (Apple’s App Store) ماه شکستن رکورد بوده است و اپل به توسعه‌دهندگان خود درآمد بیشتری نسبت به هر وقت دیگر از زمان راه‌اندازی اپ‌استور در دهم جولای ۲۰۰۸ پرداخت کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که تیم‌کوک جزئیات خاصی درباره درآمد اپل و یا اینکه چه مقدار به توسعه‌دهندگان پرداخت شده را ذکر نکرده، اما گفته است که برنامه‌سازان در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد دلار کسب کرده‌اند. این آمار تقریبا مشابه آماری است که در ماه ژوئن در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی شرکت اعلام و گفته شد که توسعه‌دهندگان ۵۰ میلیارد دلار از اپلیکیشن‌ها از زمان آغاز به کار این مارکت کسب کرده‌اند.

پرداختی اپل به توسعه‌دهندگان به طور پیوسته در طول این سال‌ها در حال رشد بوده است، همان‌طور که توسعه‌دهندگان بیشتری به بازار برنامه‌سازی این شرکت پیوسته‌اند. این موضوع همچنین به اپل کمک می‌کند که برنامه‌هایی را برای ساعت و تلویزیون خود ارائه دهد و اپ‌استور را فراتر از دستگاه‌ها و مکینتاش‌های وابسته به iOS گسترش دهد. در ماه ژانویه اپل اعلام کرد که از زمان راه‌اندازی اپ‌استور تا پایان ۲۰۱۵ نزدیک به ۴۰ میلیارد به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است.

اینکه چرا جولای بهترین ماه اپ‌استور از ابتدا بوده است در این زمان مشخص نیست، اما بازی «پوکمون‌گو» می‌تواند توجیه خوبی برای این موضوع باشد. زیرا اگرچه این بازی به صورت رایگان دانلود می‌شود، اما پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای دارد.

این بازی موبایلی که از ابتدای جولای بر روی هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید راه‌اندازی شده، در دنیا طوفانی به راه انداخته و میلیون‌ها بازی‌کننده در سراسر جهان را جذب کرده است. در حالی که نیانتیک که شرکت توسعه‌دهنده این بازی است اعلام نکرده که دقیقا چه مقدار پول از این بازی به دست آورده است، اما شرکت Sensor Tower گزارش داده که بررسی‌هایش نشان می‌دهد این بازی ۱۶۰ میلیون دلار درآمد خالص از اپ‌استور اپل و گوگل‌پلی کسب کرده است و روزانه بالغ بر ۱.۶ میلیون درآمد از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای دارد.

اپل ۳۰ در صد از تمامی درآمد خود ر ا از برنامه‌هایش کسب می‌کند. بنابراین صرف نظر از هرچه که پوکمون‌گو مسئول آن بوده، اگر توسعه‌دهندگان ماه گذشته توانسته باشند از وضعیت موجود بهره‌برداری تجاری کرده باشند، اپل هم توانسته است.
کد مطلب: 44595
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام