کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش رسمی تلگرام به ادعای هک ۱۵ میلیون کاربر ایرانی

خبرگزاری فارس , 13 مرداد 1395 ساعت 12:21

ایتنا- تلگرام در واکنش به خبر هک شدن کاربران می‌گوید داده‌های عمومی قابل دسترس از ۱۵ میلیون کاربر جمع‌آوری شده و حساب‌های فردی افراد در دسترس هکرها قرار نگرفته است.




تلگرام سرانجام به اخبار منتشر شده در مورد هک شدن اطلاعات ۱۵ میلیون کاربر ایرانی خود واکنش نشان داد و مدعی شد این واقعه به شدت ادعا شده نبوده و تنها داده‌های قابل دسترس به طور عمومی جمع‌آوری شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، در بیانیه یاد شده با عنوان جالب آرام باشید و تلگرام بفرستید، تصریح شده که کاربران بهتر است خونسردی خود را حفظ کنند و به استفاده از این نرم‌افزار ادامه دهند، زیرا هیچ مشکلی وجود ندارد و اطلاعات خصوصی حساب‌های شخصی کاربران غیرقابل دسترس است.

براساس خبری که ابتدا در این مورد در خبرگزاری رویترز منتشر شد یک گروه هکری به نام Rocket Kitten عامل حملات مذکور بوده ولی تلگرام در واکنش به خبر یاد شده می‌گوید داده‌های عمومی قابل دسترس از ۱۵ میلیون کاربر جمع‌آوری شده و حساب‌های فردی افراد در دسترس هکرها قرار نگرفته است.

در بخشی از بیانیه تلگرام در این مورد آمده است: چنین کنترل‌های انبوهی از زمانی که ما امسال برخی محدودیت‌ها را بر روی رابط کاربری فایل برنامه تلگرام یا API اعمال کردیم، دیگر ممکن نیست. در این بیانیه آمده است: چون برنامه تلگرام بر مبنای شماره تماس‌های تلفن همراه عمل می‌کند، هر کس می‌تواند به طور بالقوه ثبت شدن یک شماره خاص در سیستم تلگرام را چک کند. امری که در برنام‌های مشابه مانند واتس‌آپ، پیام‌رسان فیس‌بوک و غیره هم ممکن است.

تلگرام همچنین مدعی شده از آنجا که شرکت‌های مخابراتی می‌توانند پیامک‌های کاربران را با هکرها به اشتراک بگذارند، استراق‌سمع و جاسوسی از پیامک‌ها ممکن است. در این بیانیه تاکید شده که تلگرام در این مورد به کاربران خود در دیگر کشورها هشدار داده است.

در انتهای این بیانیه از کاربران خواسته شده برای اطمینان از حفظ امنیتشان از سیستم تایید هویت دومرحله‌ای استفاده کنند و یک کلمه عبور اضافه را برای ورود به حساب کاربریشان در نظر بگیرند. قابلیتی که از مدتی پیش به این برنامه اضافه شده است.

برای مطالعه این بیانیه به آدرس https://telegram.org/blog/۱۵million-reuters مراجعه نمایید.


کد مطلب: 44584

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44584/واکنش-رسمی-تلگرام-ادعای-هک-۱۵-میلیون-کاربر-ایرانی

ايتنا
  https://www.itna.ir