کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشتازی اپل در بازار در حال نزول تبلت‌ها

خبرگزاری فارس , 13 مرداد 1395 ساعت 12:16

ایتنا- بازار جهانی تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲ درصد نزول داشته و میزان عرضه این نوع محصول در بازار به ۳۸.۷ میلیون واحد کاهش یافته است.




یافته‌های موسسه تحقیقاتی آی.دی.سی نشان می‌دهد رشد این بازار که زمانی بسیار محبوب بود در حال کاهش است و شرکت‌های سازنده تبلت نیز به دنبال تغییر تمرکز خود در این بازار و عرضه محصولاتی جدیدتر و متنوع‌تر هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، ۶۵ درصد از تبلت‌های عرضه شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ مجهز به سیستم‌عامل اندروید و ۲۶ درصد مجهز به سیستم‌عامل آی.او.اس اپل بوده.اند. باقی مانده این بازار هم در اختیار سیستم‌عامل نه چندان موفق ویندوز بوده است.

کارشناسان معتقدند طی ماه‌های آینده و با عرضه گسترده نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با پشتیبانی از انجام وظایف همزمان می‌توان بهتر در مورد تداوم موفقیت اندروید یا زمین‌گیر شدن آن اظهارنظر کرد. علیرغم نزول این بازار پیش‌بینی می‌شود فروشندگان آنلاینی مانند آمازون کماکان از محل فروش این کالا سود قابل توجهی به جیب بزنند.

بر اساس برآوردهای آی.دی.سی شرکت اپل کماکان جایگاه برتر خود را در این بازار در حال نزول حفظ کرده است. پس از این شرکت سامسونگ در رتبه دوم، لنوو و هوآووی در رتبه سوم است. موفقیت لنوو مدیون استقبال از تبلت‌های ساخت آن در منطقه آسیا – اقیانوسیه، اروپا و خاورمیانه و آفریقاست.


کد مطلب: 44583

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44583/پیشتازی-اپل-بازار-حال-نزول-تبلت-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir