۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵

هکرها و جانیان آنلاین آماده سوءاستفاده حداکثری از المپیک برزیل

ایتنا- بر اساس آمار موجود حجم فعالیت‌های فیشینگ در جهان بین ماه‌های آوریل تا ژوئن ۷۶ درصد رشد داشته و برزیل، کلمبیا، روسیه و هند در این زمینه سرآمد دیگر کشورها هستند.
هکرها و جانیان آنلاین آماده سوءاستفاده حداکثری از المپیک برزیل


در ماه‌های گذشته هکرها و کلاهبرداران اینترنتی با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و برنامه‌ریزی گسترده دامنه‌های آلوده و سرورهای مختلفی را در برزیل خریداری کرده‌اند تا از این فرصت به طور کامل سوءاستفاده کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های موسسه امنیتی فورتی‌نت از طریق تحلیل داده‌های دو میلیون حسگر هوشمند در سراسر جهان نشان می‌دهد که طی ماه‌های اوریل تا ژوئن، تعداد آدرس‌های اینترنتی آلوده به بدفزار که در برزیل کشف شده تا ۸۳ درصد افزایش یافته است.

رشد متوسط جهانی کشف این آدرس‌ها تنها ۱۶ درصد است و بنابراین می‌توان حدس زد هکرها و ویروس‌نویسان در تلاش برای سواستفاده حداکثری از فرصت حضور میلیون‌ها نفر در این کشور در زمان برگزاری رقابت‌های المپیک هستند.

بسیاری از دامنه‌های خریداری شده برای انجام حملات فیشینگ به کار می‌روند و از طریق آنها درگاه‌های پرداخت الکترونیک بانک‌ها و نهادهای دولتی به شیوه‌های ماهرانه‌ای شبیه‌سازی و تقلید شده تا اطلاعات کاربران آنها به سرقت برود.

تعداد وب‌سایت‌های آلوده شناسایی شده توسط فورتی‌نت بیش از ۳۸۰۰ مورد برآورد شده و بسیاری از آنها دارای پیشوند gov.br هستند. بر اساس آمار موجود حجم فعالیت‌های فیشینگ در جهان بین ماه‌های آوریل تا ژوئن ۷۶ درصد رشد داشته و برزیل، کلمبیا، روسیه و هند در این زمینه سرآمد دیگر کشورها هستند. بیشترین تلاش برای سوءاستفاده هم مربوط به پسوند br متعلق به برزیل است.

در جریان برگزاری المپیک لندن هم ۱۶۵ میلیون رویداد مرتبط با امنیت سایبر کشف و شناسایی شد که تنها ۹۷ مورد از آنها به رویداد جدی امنیتی انجامید.
کد مطلب: 44581
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام