۵
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

رییس جمهور: شبکه‌های اجتماعی باید آزاد باشد

ایتنا - روحانی: امروز مردم در فضای مجازی، سلیقه، اراده، نظر، نقد و انتقاد خود را نسبت به دولت و برنامه‌هایش ابراز می‌کنند.
حسن روحانی رییس جمهور
حسن روحانی رییس جمهور


دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی گاز ایران شرکت کرد و در خصوص مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی به ویژه شرایط بعد از تحریم سخن گفت.


به گزارش ایتنا روحانی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: اگر می‌گوییم انقلاب اسلامی و باید انقلابی باشیم، استقلال در راس انقلاب است. انقلاب به معنای مستقل بودن، دست نیاز ما به سوی کسی دراز نبودن، با اراده خود تصمیم گرفتن، به رای مردم خود متکی بودن و فقط سر در برابر مردم خود فرود آوردن است.
رییس جمهوری ادامه داد: معنای انقلابی بودن این است؛ یعنی "ملت آزاد دارای آزادی اندیشه و بیان و نقد و انتقاد."

روحانی گفت: امروز می‌بینیم مردم در فضای مجازی، سلیقه، اراده، نظر، نقد و انتقاد خود را نسبت به دولت و برنامه‌هایش ابراز می‌کنند. زیبایی انقلاب و آزادی را امروز نه تنها در فضای حقیقی که در فضای مجازی هم به خوبی مشاهده می‌کنیم.


اصرار دولت بر فیلتر نشدن شبکه های اجتماعی
روحانی اضافه کرد: به همین دلیل این دولت اصرار داشت شبکه‌های اجتماعی باز بماند و فشارهای بسیاری را تحمل کرد تا شبکه‌های باز آزاد با پهنای باند مناسب در اختیار ملت ایران باشد. این یکی از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم بود تا مردم بتوانند مطلع و نظاره‌گر باشند، نظر دهند، نقد کنند و نظرات خود را در کشور حاکم کنند.
 
 
کد مطلب: 44537
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بعد از 4 سال تازه میفرمایید باید آزاد باشد؟ غیر از مقاومت در برابر بسته شدن بقیه شبکه های اجتماعی چه کردید؟ ایا کوچکترین تلاشی کردید که فیسبوک و تویتر رو رفع فیلتر کنید؟ واقعا آدم به قدرت رئیس جمهور در ایران شک میکنه. از مقامی که حتی اینقدر قدرت نداره که یه سایت رو رفع فیلتر کنه چه انتظاری میشه داشت؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
باید بسوزیم و بسازیم جانم
feedback
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
اگر این دولت نبود، احتمال این که ما هنوز با تلگرام می توانستیم کار کنیم، خیلی کم بود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
یادم نمی رود که در اوایل سر کار امدن دولت نظر-نزدیک، حتی امکان ارسال پیامک هم تا چند روز ممکن نبود!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
روحانی جلوی بدتر شدن اوضاع اینترنت و دسترسی به شبکه های اجتماعی رو کم و بیش گرفت، اما اوضاع رو بهتر نکرد. انتظار مردم بیشتر از اینا بود. بیش از محافظه‌کارانه عمل میکنه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام