۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶

روش‌های محافظت پدران از فرزندان خود در دنیای مجازی

ایتنا - پدرها چگونه از فرزندانشان در فضای مجازی محافظت می‌کنند و آنها را در زمان سیرشان از دنیای واقعی به فضای مجازی کنترل می‌کنند.
روش‌های محافظت پدران از فرزندان خود در دنیای مجازی


تحقیقات اخیر توسط کسپرسکی نشان می‌دهد که پدرها چگونه از فرزندانشان در فضای مجازی محافظت می‌کنند و آنها را در زمان سیرشان از دنیای واقعی به فضای مجازی کنترل می‌کنند. همانطور که معلوم است پدرها بخش زیادی از توجه خود را صرف دانستن کاری که فرزندان در وب انجام می‌دهند، اختصاص می‌دهند و سعی بر این دارند که بتوانند بین حفاظت آنها در فضای مجازی و تشویق آنها در فضای پر از پیشرفت اینترنت و گجت‌های تحریک‌کننده یک تعادل خوب برقرار کنند.


بررسی‌ها، خصوصا تحقیقات لابراتور کسپرسکی، نشان می‌دهد اکثر پدرها، هم در مقابل مسائل تامین مالی خانواده و هم در مورد امنیت سایبری احساس مسئولیت می‌کنند. این بدان معنی است که پدر ها معمولا یک راهکار امنیتی مناسب را در تمام دستگاه‌های دیجیتالی خانه نصب می‌کنند (۸۶% آنها از کامپیوترهای شخصی محافظت می‌کنند، ۷۷% آنها از تلفن‌های هوشمند و ۶۳% ضد باج‌افزار بر روی تبلت‌های خود نصب می‌کنند).

شاید هم به همین خاطر است که پدرها بیشتر از مادرها به فرزندان اجازه استفاده از گجت‌ها را در سنین پایین می‌دهند. به عنوان مثال تعداد پدرانی که گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها را قبل از اولین تولدشان به فرزندان می‌دهند حداقل دوبرابر مادرانی است که این کار را انجام می‌دهند. پدران تمایل دارند که اینترنت را به عنوان چیزی بزرگ برای هردوی آنها و فرزندانشان ببینند. دو سوم از پدرانی که در این بحث شرکت کرده بودند این چنین پاسخ دادند.

بنابراین، برخلاف مادرها، پدرها بر این باورند که اینترنت دارای اثری مثبت بر روی فرزندانشان (چه از نظر روحی وچه از نظر جسمی) می‌باشد و بر عملکرد آن‌ها در مدرسه، در آینده حرفه‌ای آنها و به طور کلی در زندگیشان تاثیر گذار است. برای مثال، ۴۵% از پدران می‌پندارند که فرزندانشان با استفاده از اینترنت احساس موفقیت و آسودگی بیشتری نسبت به دوستان خود دارند و ۲۹% آنها معتقدند که وب به فرزندانشان کمک می‌کند تا بتوانند سازمان‌یافته برای زمان خود برنامه‌ریزی کنند.

زمانی که گجت‌های جدید به بازار می‌آید، پدرها بیشتر علاقمند هستند که برای فرزندانشان از آنها تهیه کنند تا فرزندان با این گونه دستگاه‌ها بیگانه نباشند. به عنوان مثال نیمی از پدران برای فرزندان خود کامپیوتر یا لپ‌تاپ را با این نوع تفکر فراهم کرده‌اند. همچنین پدران باید متقاعد شوند که فرزندان نیاز دارند که بدانند چگونه از دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنند. ۳۶% از پدران برای دختران یا پسرانشان با این ذهنیت یک تبلت تهیه کردند.

David Emm، محقق امنیتی ارشد در کسپرسکی می‌گوید: "با وجود تمام این تفاوت‌های بین والدین، هر دوی آنها می‌خواهند که فرزندانشان از هرگونه تهدید چه مجازی وچه حقیقی محافظت شوند. و البته همیشه نگران هستند که ممکن است کار اشتباهی را انجام دهند. که البته تمام سرگرمی‌های گجت‌ها می‌تواند اثر منفی بر روی فرزندان محبوبشان بگذارد و دنیای اینترنت فارغ از این آسیب‌ها نیست.

در حال حاضر پدران و مادران مایلند که به فرزندان خود آموزش دهند که چگونه در دنیای وب گشت و گذار امن داشته باشند و چگونه فناوری‌های مدرن جدید را دریافت کنند. ما از اینکه می‌بینیم والدین در حال استفاده از راهکار‌های امنیتی مناسب هستند و از نصب و فعال بودن آن مطمئن هستند، خوشحالیم. با توجه به این مطالب هم یقینا کودکان قدردان این محافظت توسط توسط پدر و مادرشان می‌شوند. "

منبع: کسپرسکی‌آنلاین
کد مطلب: 44518
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام