کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با صدور دستور کاخ سفید

اف.بی.آی مسئول واکنش به حملات سایبری در آمریکا شد

خبرگزاری فارس , 6 مرداد 1395 ساعت 11:09

ایتنا - وزارت امنیت داخلی آمریکا کمک‌رسانی به سازمان‌های تحت تاثیر حملات سایبری را مدیریت می‌کند تا از گسترش آسیب‌های وارده به دیگر نهادها و سازمان‌ها جلوگیری شود.




باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با صدور دستورالعملی پلیس فدرال را مسئول واکنش به حملات سایبری به این کشور کرد. بنابراین صاحبان مشاغل و نهادهای دولتی باید در صورت وقوع چنین حملاتی با اف.بی.آی تماس بگیرند.


به گزارش ایتنا از فارس، هدف از صدور این دستورالعمل ارتقای شیوه مدیریت واکنش‌های آمریکا به حملات سایبری مهم عنوان شده است.

تحلیل‌گران این اقدام را بجا و مناسب دانسته‌اند، زیرا تا به حال مشخص نبود که اگر حملات سایبری در ایالات متحده رخ دهد چه نهاد یا سازمانی باید رهبری مقابله با آن را بر عهده بگیرد. لذا سازمان سیا، وزارت امنیت داخلی آمریکا، اف.بی.آی و چند نهاد دولتی دیگر همیشه در این زمینه با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

تحلیلگران علت این مساله را تمرکز اف.بی.آی بر مقابله با حملات هکری در سال‌های اخیر و همین طور وجود تعدادی از کارکنان تعلیم دیده و با مهارت برای مقابله با مهاجمان سایبری دانسته‌اند. اف.بی.آی در سال‌های اخیر بیشترین همکاری را در این زمینه با بخش خصوصی داشته است. این سازمان علاوه بر رهبری اقدامات انجام شده برای مقابله با حملات سایبری وظیفه هماهنگ‌سازی نهادهای عمل کننده در این زمینه را هم بر عهده خواهد داشت.

دولت آمریکا در اقدامی دیگر یک طبقه‌بندی شش مرحله‌ای برای مقابله با حملات سایبری در نظر گرفته تا دیدی مشترک در میان تمامی نهادهای فدرال برای مقابله با چنین مشکلاتی به وجود بیاید. بر اساس این نظام درجه‌بندی حملات سطح سه و بالاتر مهم تلقی شده و مستلزم واکنش هماهنگ دولت آمریکاست.

صدور این دستورالعمل توسط کاخ سفید به معنای عدم مسئولیت دیگر نهادهای فدرال به منظور مقابله با حملات سایبری نیست. وزارت امنیت داخلی آمریکا کمک‌رسانی به سازمان‌های تحت تاثیر حملات سایبری را مدیریت می‌کند تا از گسترش آسیب‌های وارده به دیگر نهادها و سازمان‌ها جلوگیری شود.

کارشناسان امنیتی در آمریکا قبلا هشدار داده بودند که اگر حملات سایبری به وسعت حملات سال ۲۰۱۵ اوکراین در ایالات متحده رخ دهد، این کشور برای مدت طولانی دچار مشکل خواهد شد. حملات مذکور به نیروگاه‌های برق اوکراین باعث شد دسترسی ۲۰۰ هزار خانوار به برق قطع شود.


کد مطلب: 44484

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44484/اف-بی-آی-مسئول-واکنش-حملات-سایبری-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir