۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱

ترفند جدید اپراتورها برای حفظ مشترکان همزمان با ترابردپذیری

ایتنا- ترابردپذیری شماره‌های همراه امکانی است که به واسطه آن مشترکان موبایل می‌توانند با حفظ شماره خود وارد شبکه اپراتوری دیگر شوند.
ترفند جدید اپراتورها برای حفظ مشترکان همزمان با ترابردپذیری


اپراتورهای ارتباطی هم‌زمان با آغاز ترابردپذیری شماره‌های همراه به شکل محدود و آزمایشی، شرایطی را برای ارائه خدمات خاص خود در نظر گرفته‌اند تا مانع ریزش مشترکان خود شوند.


اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) از ۲۰ تیر ماه با اعلام رسم رگولاتور ارتباطی آغاز شد.

با پیشرفت ۵۰ درصدی ترابردپذیری در مرحله آزمایشی، هر کدام از اپراتورها اقدام به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود برای جذب مشترکان دیگر اپراتورها به شبکه خود کرده‌اند.

ترابردپذیری شماره‌های همراه امکانی است که به واسطه آن مشترکان موبایل می‌توانند با حفظ شماره خود وارد شبکه اپراتوری دیگر شوند و از خدمات مورد نظرشان بهره‌مند گردند.

علی‌رغم اینکه پیش از این گزارش‌های مفصلی در ارتباط با چگونگی ثبت درخواست برای ترابردپذیری شماره منتشر شد اما متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکان یا پایگاه اینترنتی اپراتوری که قصد مهاجرت و استفاده از شبکه‌اش را دارند از شرایط ترابرد شماره مطلع شوند.

یکی از نکات قابل توجه برای متقاضیان ترابردپذیری شماره موبایل این است که اپراتورها با توجه به رقابت سنگینی که در بازار دارند و به جهت حفظ مشترکان سابق و جذب مشترکان جدید اقدام به ارائه طرح‌هایی تشویقی و جذاب می‌کنند که باید نسبت به آنها آگاه بود.

به عنوان مثال اپراتور اول ارتباطی بسته اینترنتی را در قالب پیشنهاد ویژه معرفی کرده که در بخش شرایط ویژه آن نوشته است:

"مشترک گرامی، شما با خرید این بسته از پیشنهاد ویژه همراه اول که در مدت محدود ارائه می‌شود بهره‌مند خواهید شد. به مدت محدود، این بسته اینترنتی برای همراهان وفادار با تخفیف ۳ هزار تومانی و معادل ۱۲ هزار تومان ارائه می‌گردد. از آنجا که ارزش واقعی این بسته ۱۵ هزار تومان است، اگر مشترک قصد ترک اپراتور را داشته باشد باید مجموع تخفیفات آن را به منظور تسویه حساب با اپراتور پرداخت کند."

این بسته که به شکلی ویژه در جدول آلفا+ نمایش داده شده مربوط به ترافیک 4GB است و مشترکان به راحتی می‌توانند با مراجعه به جدول تعرفه‌های این اپراتور، مورد مذکور را مشاهده کنند.

با پیام بالا، مشترکانی که از این بسته استفاده می‌کنند و قصد ترابرد شماره به اپراتور دیگری در آینده را داشته باشند باید بدانند که اپراتور اول در زمان تسویه حساب مجموع تخفیف‌های در نظر گرفته شده را از آنها دریافت خواهد کرد.

لذا بهتر است تمامی مشترکان اپراتورها پیش از عملیات ترابرد، به دقت شرایط مندرج در آئین‌نامه اجرایی اپراتور مربوط به خود را مطالعه کنند.

منبع : تسنیم
کد مطلب: 44410
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام