۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲

پشتیبانی اپراتور مخابراتی سعودی از سرویس‌های عمومی دیجیتال

ایتنا - STC متوجه این تحول شده است و استراتژی‌های خود را تدوین کرده تا بتواند در این تغییرات که در بازار عربستان و خاور میانه رخ خواهد داد نقش اساسی ایفاء کند.
پشتیبانی اپراتور مخابراتی سعودی از سرویس‌های عمومی دیجیتال


شرکت مخابراتی سعودی(STC) که بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی در منطقه حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود، به دولت کمک می‌کند تا بتواند به یک اقتصاد دانش‌بنیان برای ارائه خدمات هوشمند در این کشور دست یابد. شرکت های عضو شورای همکاری خلیج فارس به منظور فراهم کردن خدمات دیجیتال برای شهروندان خود، در حال استفاده از امکانات و فناوری‌های ارتباط از راه دور هستند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوتر ویکلی، برای پاسخ به نیازهای بزرگ‌ترین بازار ارتباطات از راه دور در این کشورها، اپراتور مخابراتی عربستان نقش اساسی را ایفاء می‌کند. به گفته ابانومی، قائم مقام رییس این شرکت، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال رشد است و فناوری‌ها مدام منسوخ شده و فناوری‌های جدید جایگزین آنها می‌شوند.

STC متوجه این تحول شده است و استراتژی‌های خود را تدوین کرده تا بتواند در این تغییرات که در بازار عربستان و خاور میانه رخ خواهد داد نقش اساسی ایفاء کند. در همین راستا و برای رسیدن به اهداف موردنظر و جهت گذر به سوی اقتصاد دانش بنیان، این شرکت به دنبال راهنمایی بنگاه‌های کوچک و متوسط و نیز آماده ساختن بازار برای استقبال از تغییرات در فناوری اطلاعات و ارتباطات و تطبیق با خدمات جدیدی که به آنها ارائه می‌شود است.

آقای ابانومی می‌افزاید: «ما نه تنها از شرکت‌ها برای افزایش اثربخشی و بهره‌وری حمایت می‌کنیم، بلکه به آنها کمک می‌کنیم تا هزینه سرمایه را پایین آورند تا میزان سرمایه‌گذاری بر روی عملیات افزایش یابد.»


راهکار STC این است که ارائه خدمات خود را به سمت دورترین نقاط در عربستان بکشاند، جایی که شرکت‌های کوچک هنوز از تلفن و اینترنت تلفنی استفاده می‌کنند. به گفته وی: «هدف تیم ما در سال ۲۰۱۶ این است که بر روی نحوه دسترسی به مشتریان خود به خصوص بنگاه‌های کوچک و متوسط تمرکز کنیم. ما کانال‌های ارتباطی متعددی را برای همه مشتریان تجاری خود در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم در طول چرخه عمر کامل سازمان‌ها با آنها ارتباط داشته و به خوبی تعامل کنیم. حال مشتریان ما می‌توانند با واحد تجارت سازمانی STC از طریق کانال‌های دیجیتال، مرکز تلفن، شبکه خرده‌فروشی و شرکای ما ارتباط برقرار کنند.»

آقای ابونومی دو چالش عمده را در این راه بر سر راه STC می‌بیند: اولی یافتن و حفظ نیروهای متخصص و بااستعداد، و دومی فقدان دانش در شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط.
این شرکت در این زمینه طرح‌ها و پیشنهادات مختلفی دارد و در حال سرمایه‌گذاری در مناطق دورافتاده جغرافیایی در زمینه امکانات و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

انحرافات و اقدامات غلط در زمینه ارتباطات از راه دور باعث ایجاد آشفتگی در این بازار شده است. باید دید آیا شرکت های دیگر فعال در خاورمیانه مانند STC می‌توانند با رهبران بازار مانند گوگل و آمازون در زمینه مراکز داده و شبکه‌های ابری رقابت کنند یا نه؟
 
کد مطلب: 44382
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
هنوز در ایران اینترنت رو دشمن می دونند و دارند حجم می فروشند و وزیر ارتباطات چیزی نمیگه
جالبه قیمت هم ده ها برابر استاندارد هست ولی باز هم کسی چیزی نمیگه
از ماست که بر ماست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام