۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
تشریح رفتار ایرانی‌ها در فضای مجازی؛

۵۳ درصد ایرانی‌ها عضو شبکه‌های اجتماعی

ایتنا- آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد و این درحالی است که متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است.
۵۳ درصد ایرانی‌ها عضو شبکه‌های اجتماعی


رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال ضمن ارائه آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای گفت: ایرانی‌ها حدود ۵ تا ۹ ساعت وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.


به گزارش ایتنا از مهر، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آنها را دانشجویان رشته‌های مهندسی تشکیل می‌دهند و از این تعداد ۱۷ درصد، دانشجویان حوزه برق و کامپیوتر هستند.

۵۳ درصد ایرانی‌ها عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی

وی با اشاره به تغییر روند قطب‌های اقتصادی بازار به سمت توسعه خدمات و جایگزینی خدمات با ۴۸ درصد به جای صنعت و کشاورزی، گفت: آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد و این درحالی است که متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است. درهمین حال این آمارها از وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور حکایت دارد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اضافه کرد: ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در این شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که به صورت میانگین ایرانی‌ها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است.

۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی می‌شود

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۴ سال دیگر، میانگین حضور در شبکه‌های اجتماعی در دنیا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پیدا کند.

موسویان با بیان اینکه ۲۰ میلیون کاربر گیم در کشور وجود دارد، گفت: سالانه بالغ بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای و موبایل در ایران می‌شود.

مشاور وزیر ارشاد با تاکید بر ظرفیت بالقوه بازار فناوری اطلاعات ایران برای سرمایه‌گذاری به ۸ برابر شدن ظرفیت پهنای‌باند کشور طی ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون وب‌گاه‌های پربازدید در ایران، متعلق به وب‌گاه‌هایی است که در داخل ایران، میزبانی می‌شود و بعد از وب‌ سرورهای ایرانی، سایت‌های ایرانی که در آمریکا میزبانی می‌شوند در رده دوم قرار دارند.

علاقه ایرانی‌ها به جستجوی «خبر» در فضای مجازی

وی در مورد پرمخاطب‌ترین محتواهای سایت‌های ایرانی نیز گفت: کاربران ایرانی به ترتیب از وب‌گاه‌های ارائه کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم‌افزار، شبکه‌های اجتماعی و محتوای آموزشی، استقبال می‌کنند.

موسویان خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد مردم به سمت فرهنگی شدن و ارتقای سواد رسانه‌ای در حال حرکت هستند و بررسی منابع داده‌ای از پرمخاطب‌ترین محتوای دیجیتال نیز نشان می‌دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانی‌ها بیشترین عضویت را در شبکه‌های اجتماعی تخصصی دارند.

ایرانی‌ها بیشترین مخاطبان «لینکدین»

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند و این نشان از آن دارد که کاربران ایرانی به دنبال تخصص هستند. در همین حال بیشترین رجوع به نرم‌افزارهای کاربردی و نقشه در میان سرویس‌های خارجی، از علاقه آنها به محتوای فرهنگی حکایت دارد.

وی با اشاره به وجود این ظرفیت و فاصله سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان، تصریح کرد: نگاه کلی به بودجه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نشان می‌دهد که رقم اعتبارات ICT به ۲ درصد کل بودجه رسیده و این در بودجه سال ۹۳ حدود ۱.۶ برابر بوده است اما تا رسیدن به ۲۰ درصد مانند سایر کشورها، فاصله زیاد است.

ایجاد شبکه همکاری کسب و کار فناوری اطلاعات در خانه‌های فرهنگ

موسویان با انتقاد از سهم کم تولید محتوا در بودجه کشور، گفت: جایگاه ایران در رتبه‌بندی خدمات الکترونیم و تولید محتوا مطلوب نیست.

وی از تشکیل شبکه همکاری فعالان کسب و کارهای تولید محتوا در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بستر ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال خبر داد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال از افزایش سرعت شبکه‌سازی مجازی با ایجاد « شبکه ابر فرهنگ» تا ۹۰ برابر خبر داد و در زمینه حمایت از پروژه‌های این بخش گفت: تنها ۲۳ درصد از حمایت‌های انجام شده به هدف رسیده و ۶۷ درصد از حمایت‌های انجام شده از بخش خصوصی، محقق نشده است.
کد مطلب: 44370
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
آمار از کجا اومده؟!!!!!!!!!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
بررسی‌ها نشان می‌دهد که به صورت میانگین ایرانی‌ها ۵ تا ۹ ساعت در روز
نمونه ای از کار کارشناسی در ایران!!
5 تا 9 ساعت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام