کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک به دنبال تامین اینترنت در فضا

4 مرداد 1395 ساعت 15:04

ایتنا-به‌تازگی شرکت فیس‌بوک اعلام کرده است که در حال کار کردن بر روی یک پروژه ویژه است که با کمک آن می‌توان با استفاده از امواج لیزر دسترسی به اینترنت در فضا را ممکن ساخت.




به‌تازگی شرکت فیس‌بوک اعلام کرده است که در حال کار کردن بر روی یک پروژه ویژه است که با کمک آن می‌توان با استفاده از امواج لیزر دسترسی به اینترنت در فضا را ممکن ساخت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، انسان در زمینهٔ فضانوردی در طول دهه اخیر با جهشی چشم‌گیر روبرو بوده است و این جهش در طول دهه پیش رو چند برابر سریع‌تر خواهد شد.

با توجه به برنامه‌هایی مانند سفر به مریخ و گردشگری فضایی، امکان ارتباط اینترنتی در خارج از کره زمین به یک ضرورت بدیهی تبدیل شده است.

 

حال فیس‌بوک با درک این موقعیت به سراغ ارائه راهکاری برای حل آن رفته است و قصد دارد تا از امواج لیزر برای ارسال و دریافت داده‌ها در خارج از جو زمین استفاده کند.

فیس‌بوک به‌تازگی نسخه پروتوتایپ از یک دریافت کننده امواج لیزری در فضا را طراحی کرده است که به گفته سازندگان آن خواهد توانست بر مشکل تعریض مقطع لیزر در طول مسیرهای طولانی فائق آید.

استفاده از لیزر می‌تواند گزینه بسیار هوشمندانه‌ای باشد زیرا برخلاف فناوری‌های موجود مانند فیبر نوری و یا امواج وای‌فای، لیزر به محدودیت پهنای باند دچار نیست و به همین دلیل می‌توان به کمک آن ارتباط سریع و مناسب را با خارج از کره زمین برقرار نمود.
 


کد مطلب: 44355

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44355/فیس-بوک-دنبال-تامین-اینترنت-فضا

ايتنا
  https://www.itna.ir