۳
۰
plusresetminus
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱

اینترنت ارزان شد

ایتنا- طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت و اپراتورهای موبایل از اول مردادماه باید سرویس اینترنت را برای کاربران، با نرخ های جدید محاسبه کنند.
اینترنت ارزان شد


کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در مصوبه ای قیمت خدمات اینترنت در کشور را کاهش داد تا کاربران نهایی این سرویس ها را با قیمت ارزان‌تری دریافت کنند.


به گزارش ایتنا از مهر، براساس این مصوبه که به شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده اصلی پهنای باند اینترنت، شرکت مخابرات ایران، شرکتهای اینترنتی و اپراتورهای موبایل ابلاغ شده، از اول مردادماه، باید نرخ های جدید در اینترنت دریافتی مشترکان محاسبه شود.

در این تعرفه گذاری، شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم به تخفیف حدود ۳۰ درصدی قیمت پهنای باند به اپراتورهای ارتباطی کشور شده است و تعرفه دسترسی مشترکان به اینترنت ثابت (ADSL و وای فای) حدود ۱۶ تا ۳۰ درصد و تعرفه اینترنت آزاد موبایل نیز حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نرخ دریافت اینترنت به ازای هر کیلوبایت بر ثانیه به نحوی خواهد بود که مشترک به صورت پلکانی حدود ۱۶ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت را در سرویس خود احساس کند و از سوی دیگر، فروش حجمی اینترنت به روش غیرحجمی و بر مبنای سرعت و نیز براساس تفکیک ترافیک داخلی و خارجی تغییر یافته است.

طبق مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای موبایل نیز باید نرخ دیتای آزاد را که تا پیش از این برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از اینترنت نیم ریال (۰.۵) بود به ۰.۴ ریال کاهش دهند. این نرخ برای مشترکان سیم کارتهای دائمی است و اپراتورها مجازند ۵۰ درصد بیشتر از این نرخ، یعنی ۰.۶ ریال را برای دیتای آزاد سیم کارت‌های اعتباری محاسبه کنند.

کاهش حدود ۳۰ درصدی قیمت اینترنت در حالی است که پیش از این نیز وزارت ارتباطات در سال ۹۳ قیمت پهنای باند را کاهش داده بود تا کاربران نهایی، اینترنت را ۲۰ درصد ارزان تر دریافت کنند اما با این وجود، این ارزان شدن آنطور که باید برای کاربران محسوس نبود و بسیاری از آنها تفاوتی در سبد هزینه های ارتباطی خود احساس نکردند. با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا تعرفه جدید اینترنت در نهایت برای کاربران ملموس بوده و باعث رضایتمندی آنها می شود و یا خیر.
کد مطلب: 44329
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مصوبه قبلی رو با فعلی مقایسه کنید میبینید چند درصد گران تر شده و ارزان تر نشده در ضمن هیچ شرکتی تا به حال اجراش نکرده
کاربر اینترنتی
feedback
Iran, Islamic Republic of
امروز4 مرداده و هنوز اینترنت ارزون نشده...بسه دیگه چقدر دروغ چقدر دزدی...خسته شدیم دیگه
علی
feedback
France
کجا ارزون شده چی می گی بابا ، تصویب می کنی این شرکت ها پس چرا گرون تر می کنند عجب آدمی هستید .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام