۰
plusresetminus
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶

پرواز آزمایشی پهپاد فیس‌بوک برای تسهیل دسترسی به اینترنت بی سیم

ایتنا - طرح جاه‌طلبان فیس‌بوک برای ارائه اینترنت پرسرعت توسط یک پهپاد با برد 96 کیلومتری یک پرواز آزمایشی را تجربه کرد.
پرواز آزمایشی پهپاد فیس‌بوک برای تسهیل دسترسی به اینترنت بی سیم


پرواز آزمایشی پهپاد خورشیدی فیس بوک برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم به کاربران کشورهای مختلف جهان با موفقیت در مرز مکزیک و در ارتفاع ۶۰ هزارپایی انجام شد.


به گزارش ایتنا از فارس، با تکمیل شبکه این پهپادهای پرنده که تامین انرژی آن‌ها با نور خورشید صورت می‌گیرد ۱.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان می‌توانند به شیوه‌ای نوین به اینترنت دسترسی یابند.

پهپاد یاد شده Aquila نام دارد که در زبان لاتین به معنای عقاب است. طول بال‌های این پهپاد غول‌پیکر به اندازه یک بوینگ ۷۳۷ است و پرواز اولیه این دستگاه که به مدت نیم ساعت برنامه‌ریزی شده بود، تا ۹۶ دقیقه به طول انجامید.

طراحی و ساخت این پهپاد بخشی از طرح جاه‌طلبانه فیس‌بوک برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم در کشورهای در حال توسعه است. این پهپاد با استفاده از ارتباطات لیزری و سیستم‌های موج میلی‌متری می‌تواند اینترنت بی‌سیم را در دسترس کاربران قرار دهد. این فناوری نوظهور همچنان در حال توسعه و ارتقاست.

خبر ساخت این پهپادها که هر یک ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارند، از یک سال قبل اعلام شد. پهپادهای یادشده که قادر به تبادل داده با هم هستند، حداکثر می‌توانند به مدت سه ماه در ارتفاع ۹۰ هزار پایی پرواز کنند.

هر یک از پهپادهای ساخت فیس‌بوک می‌توانند منطقه‌ای به قطر ۹۶ کیلومتر را پوشش دهند و با استفاده از تعداد زیادی از آنها می‌توان کل یک کشور را تحت پوشش قرار داد.

مصرف برق پهپادهای یادشده ناچیز و برابر با ۵۰۰۰ وات است که تقریبا معادل مصرف برق سه سشوار یا یک مایکروفر پیشرفته است.

علاوه‌بر فیس‌بوک، گوگل هم با طراحی بالن‌هایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند، به دنبال ارائه خدمات مشابه در کشورهای در حال توسعه است.

کارشناسان هدف از ارائه این خدمات را تسهیل دسترسی به سرویس‌های شرکت‌های بزرگ آمریکایی به منظور کسب درآمد بیشتر و همین طور جمع‌آوری اطلاعات در مورد ساکنان این بخش از جهان می‌دانند که به علت دسترسی کمتر به اینترنت داده‌های مربوط به خود را کمتر در جهان مجازی به اشتراک گذارده‌اند.
کد مطلب: 44325
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام