۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵

سرمایه‌گذاری سامسونگ در یک شرکت چینی

ایتنا- به‌تازگی یکی از شرکت‌های زیرگروه سامسونگ به نام صنایع نیمه‌هادی سامسونگ در شانگهای اقدام به خریداری کردن بخش عمده‌ای از سهام شرکت BYD الکترونیک کرده است.
سرمایه‌گذاری سامسونگ در یک شرکت چینی


به‌تازگی یکی از شرکت‌های زیرگروه سامسونگ به نام صنایع نیمه‌هادی سامسونگ در شانگهای اقدام به خریداری کردن بخش عمده‌ای از سهام شرکت BYD الکترونیک کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی معمولا چندین شرکت تابعه و زیرگروه را در اختیار دارند که هر یک از این شرکت‌ها علیرغم این که به‌ظاهر مستقل به نظر می‌رسند دارای کارکردهای نسبتا مشابه با سیستم‌های شرکت اصلی هستند.

شرکت سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرکت‌های تابعه فراوانی را در شرق آسیا در اختیار دارد که یکی از مهم‌ترین موارد آنها صنایع نیمه‌هادی سامسونگ در شانگهای است.

 

حال مسئولان این شرکت به سراغ خریداری کردن ۵۲ میلیون و ۲۶۰ هزار سهم از شرکت BYD الکترونیک کرده‌اند که این شرکت در حقیقت یک تولید کننده خودروهای الکترونیکی در کشور چین به‌حساب می‌آید.

البته این همکاری به معنای ورود سامسونگ به بازار خودروهای الکترونیکی نیست بلکه قرار است تا موجب شود تا BYD الکترونیک بر روی ساخت باتری‌های لیتیوم یون فسفر تمرکز داشته باشد.

شایان ذکر است که سامسونگ برای انجام این خرید مجبور به پرداخت رقم ۳ میلیارد ین چین، برابر با ۴۴۹ میلیون دلار آمریکا شده است.
 
کد مطلب: 44315
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام