۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱

بزرگترین نقشه سه بعدی جهان فرضیه های انیشتین را تایید کرد

ایتنا - گروهی از اخترشناسان و فیزیکدانان موفق به طراحی بزرگترین نقشه سه‌بعدی جهان شدند که 1.2 میلیون کهکشان را در برمی‌گیرد.
بزرگترین نقشه سه بعدی جهان فرضیه های انیشتین را تایید کرد


به گزارش ایتنا از فارس، این نقشه سه‌بعدی هم موید تئوری‌های مختلف انیشتین است و هم برآورد دقیق انرژی تاریک را ممکن می‌کند.


انرژی تاریک نوع ناشناخته‌ای از انرژی است که همهٔ فضا را در بر می‌گیرد و سرعت انبساط جهان را می‌افزاید. انرژی تاریک مقبول‌ترین فرضیه برای توضیح‌دادن مشاهدات اخیر است که می‌گویند جهان با آهنگ رو به افزایشی (با شتاب) منبسط می‌شود.

جرمی تینکر یکی از محققان اصلی این طرح از دانشگاه نیویورک که حدود یک دهه است در حال بررسی موضوع می‌باشد با انجام محاسباتی در مورد ۱.۲ میلیون کهکشان نقشه‌ای ساختاری از جهان ترسیم کرده که حجم آن به حدود ۶۵۰ مکعب میلیارد سال نوری می‌رسد.

پژوهشگران امیدوارند از این طریق قادر به محاسبه نرخ گسترش جهان خواهند بود و تاثیر این تغییرات بر جهان را درک کنند. این نقشه موید نقش انرژی تاریک در گسترش سریع جهان است. یافته‌های یاد شده موید وجود نیرویی موسوم به لامبداست که نیرویی مستمر و مقابله‌کننده با جاذبه بین ماده است.

برای تهیه نقشه یادشده ۹۵ درصد از جهان تاریک تجزیه‌و‌تحلیل شده و داده‌های مختلف جمع‌آوری شده از برنامه‌های فضایی گوناگون هم مورد استفاده قرار گرفته است. این نقشه برآورد دقیق‌تر عمر جهان که فعلا ۱۳.۸ میلیارد سال برآورد می‌شود را هم تسهیل می‌کند.
کد مطلب: 44292
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام