۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴

مدیریت سیگنال‌های «وای فای»

ایتنا - اختلال در سرویس اینترنت در ایران به بخش جدایی‌ناپذیر ارائه این سرویس در کشور تبدیل شده است.
مدیریت سیگنال‌های «وای فای»


هنگام تماس با بخش پشتیبانی شرکتی که از آن سرویس اینترنت دریافت می‌کنید، در اکثر مواقع مشکل قطعی از سمت مخابرات، زیرساخت یا خود شرکت اعلام می‌شود.
اما همیشه هم مشکل قطعی سرویس شما به خاطر اختلال در شبکه این سه اپراتور ارتباطی نیست. گاهی می‌تواند این قطع و وصل مدام اینترنت به مودم و جایگاهی که در آن قرار دارد هم باز گردد.


قرار گرفتن مودم در مقابل وسایل الکترونیک، مکان‌های بلند مانند دیوار و ... از عواملی است که قدرت آنتن‌دهی و در نتیجه سرعت انتقال داده را با کاهش و مشکل مواجه می‌کند. اما چطور می‌توان جایگاه مناسبی برای مودم پیدا کرد یا فهمید که قدرت آنتن‌دهی مودم شما در کدام قسمت خانه بهتر است؟

اگر شما هم قطع‌ووصل مودمتان باعث کاهش سرعت سرویس اینترنت‌تان می‌شود یا به دنبال یک مکان مناسب برای مودم خود می‌گردید می‌توانید از اپلیکیشن WiFi Signal Strength‌ کمک بگیرید.

این اپ برنامه‌ای کاربردی برای بررسی قدرت مودم شماست. این اپ با بررسی میزان قدرت آنتن‌دهی وای‌فای شما در نقاط مختلف خانه یا محل کار بهترین مکان برای قرارگیری مودم را به شما معرفی می‌کند.

اما از دیگر کاربرد‌های این برنامه، پیدا کردن پارازیت‌هایی است که قدرت آنتن‌دهی وای‌فای مودم شما را با مشکل مواجه می‌کند. در واقع قرار گرفتن چند وسیله الکترونیکی در کنار هم یا استفاده چند مودم در یک ساختمان هم باعث ایجاد سیگنال‌های مختلف و در نتیجه اختلال روی سرویس اینترنت شما می‌شود، پس این اپ با بررسی سیگنال‌های تولیدی مودم شما و سیگنال‌های تولید شده از وسایل دیگر این تداخل آنتن‌ها را به شما اطلاع می‌دهد و حتی به شما پیشنهاد می‌کند دست به انجام تغییراتی در مودم خود بزنید.

این برنامه رایگان تنها در اختیار کاربران سیستم‌عامل اندروید قرار گرفته است.

منبع: ایران
کد مطلب: 44290
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام