کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال نصب جعبه سیاه در اتومبیل‌های خودران در آلمان

خبرگزاری فارس , 29 تير 1395 ساعت 14:40

ایتنا - به دنبال تصادف مرگبار یکی از خودروهای خودران ساخت شرکت تسلا بحث و تبادل نظر بر سر نحوه ایمن سازی حداکثری این اتومبیل ها بالا گرفته است.




به گزارش ایتنا از فارس، این نگرانی وجود دارد که اشتباه محاسباتی نرم‌افزارها و حسگرهای نصب شده در خودروهای یادشده سرنشینان آن‌ها را به کام مرگ بفرستد و لذا کارشناسان راه‌حل‌های مختلفی را برای مقابله با این نگرانی جدی پیشنهاد می‌دهند.


یکی از این راه‌حل‌ها نصب سیستمی در خودروهای یادشده به منظور کنترل سریع آن در صورت وقوع خطر احتمالی است. سیستم‌های یادشده می‌توانند در صورت احساس خطر با پیش‌بینی زمانی مناسب از سرنشینان بخواهند تا خود کنترل خودرو را در دست بگیرند.

اما آلمانی‌ها در این زمینه راه حل خاص خودشان را دارند. وزیر حمل.و.نقل این کشور پیشنهاد کرده که رانندگان خودروهای خودران امکان نصب دستگاهی مشابه با جعبه سیاه هواپیماها را داشته باشند تا از این طریق داده‌های مربوط به خودرو در حین حرکت خودکار ثبت شود و ازاین طریق میزان صحت عملکرد آن معلوم گردد.

البته در حال حاضر نیز بسیاری از اتومبیل‌های خودران به طور بی‌سیم با سرورهای خود در شرکت‌های سازنده در ارتباط هستند و لذا استخراج داده‌های عملکردی آنها ممکن است. اما در صورت اجرای پیشنهاد دولت المان بررسی این عملکرد توسط سرنشینان و دیگر نهادهای نظارتی نیز تسهیل می شود.


کد مطلب: 44278

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44278/احتمال-نصب-جعبه-سیاه-اتومبیل-های-خودران-آلمان

ايتنا
  https://www.itna.ir