کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاح نمایندگی اپل در ایران بلوف بود

جمع‌آوری آیفون مترادف شکست رجیستری

28 تير 1395 ساعت 12:10

ایتنا- کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد.




رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با نقدی بر عملکرد مسئولان اجرایی کشور درباره جمع‌آوری آیفون از سطح بازار گفت: این کار موجب می‌شود که قاچاق این کالا رواج پیدا کند و پروژه رجیستری دور بخورد.


به گزارش ایتنا از تسنیم، اواخر سال گذشته از سوی یک مقام مسئول بخش خصوصی خبر افتتاح فروشگاه نمایندگی اپل در ایران رسانه‌ای و گفته شد که فرد مورد نظر درصدد دریافت مجوزهای لازم است.

فرد مدعی دریافت مجوز از اپل برای افتتاح فروشگاه رسمی آن در کشورمان، تقاضای دریافت مجوز از اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران را نیز کرده بود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران نیز آن زمان اعلام کرد که فرد مورد نظر سه دفتر برای ارائه خدماتش در نظر گرفته است. فضای بزرگی در خیابان طالقانی برای ارائه خدمات پس از فروش، فروشگاهی در خیابان سهروردی و انبار دپوی کالایی هم در جاده قم برای این کار در نظر گرفته شده است.

از بهمن ماه سال گذشته تاکنون خبر دیگری درباره وضعیت فعالیت این فرد رسانه‌ای نشد تا اینکه بار دیگر سید مهدی میرمهدی –رئیس اتحادیه مذکور- در گفت‌وگویی با تسنیـم عنوان کرد: من فعلا مجوزی از ایشان ندیدم اما می‌گویند مجوزهای مورد نیاز را از خود اپل آمریکا گرفته‌اند در حالیکه هنوز اسمی از وی روی سایت رسمی و نمایندگی‌های اپل نیست.

وی تصریح کرد: از آن زمان تاکنون گاهی درباره پیگیری او برای دریافت مجوزهای لازم از اپل می‌شنیدم اما ظاهرا بی‌خیال این کار شده است.

او افزود: ظاهرا فرد مدعی، دیگر پیگیر نیست و به سراغ کار سابق خود بازگشته است.

میرمهدی خاطر نشان کرد: اینکه فرد مورد نظر چه صحبتی با اپل کرده و چه چیزی شنیده است را نمی‌دانم اما گویا دیگر علاقه‌ای به انجام این کار ندارد.

این در حالی است که عباس نخعی -مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف- روز گذشته صراحتا اعلام کرد: کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد.

وی عنوان کرد: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تاسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند.

همین موضوع باعث گلایه رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران شد و درباره این اظهارات گفت: هر چه را بخواهیم به شکل دستوری جمع‌آوری کنیم و جلوی آن بایستیم، قاچاق می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر گوشی‌های آیفون از سطح بازار جمع شود اما از سویی قاچاق رونق گیرد، با توجه به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های قاچاق عملا نباید کار کنند؛ بنابراین دغدغه شما حل می‌شود؟، گفت: اولا که حجم عظیمی از آیفون در بازار کشور وجود دارد و جمع‌آوری آنها کار سختی است. ثانیا، آیفون‌هایی که بعد از چنین تصمیمی به شکل غیرقانونی وارد کشور شود، راهی برای دور زدن رجیستری خواهد یافت.

میرمهدی خاطر نشان کرد: بالاخره از سازمانی که مسئول رجیستری هست، شخصی پیدا خواهد شد که در آینده راه دور زدن این طرح را برملا کند لذا نباید جلوی منابع درآمدی دولت از محل واردات رسمی را بگیریم.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 44250

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44250/افتتاح-نمایندگی-اپل-ایران-بلوف

ايتنا
  https://www.itna.ir