کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صرف ۷۳ درصد زمان آنلاین کودکان خاورمیانه در شبکه‌های اجتماعی

خبرگزاری مهر , 27 تير 1395 ساعت 9:34

ایتنا- نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان خاورمیانه حدود ۷۳ درصد از زمان آنلاین خود را با استفاده از ابزارهای ارتباطی مثل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، چت و غیره می‌گذرانند.




نفوذ اینترنت در خاورمیانه رشد ثابتی را برای دسترسی کودکان به مفاهیم فضای مجازی در بر داشته است که بر خلاف آن، این موضوع در جهان کنترل شده است. اگرچه اینترنت یک ابزار مهم برای یادگیری و درک فرهنگ‌های مختلف است، اما پدر و مادر باید فرزندان را هدایت و شیوه درست گشت و گذار در اینترنت را به آنها بیاموزند.

به گزارش ایتنا از مهر، آخرین گزارش لابراتوار کسپرسکی نشان می‌دهد که کودکان خاورمیانه بیشترین زمان آنلاین خود را با استفاده از ابزارهای ارتباطی مثل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، چت و غیره می‌گذرانند. به نحوی که حدود ۷۳ درصد از فعالیت‌های آنلاین آنها از این طریق است. پورتال‌های بازی ۵ درصد و وب‌سایت‌هایی شامل مشروبات الکلی، مواد مخدر و دخانیات ۳ درصد از این آمار را شامل می‌شوند.

موازی با آن تفاوت قابل توجهی بین علاقه کودکان در کشورهای مختلف وجود دارد. در این گزارش که ۱۲ ماه زمان برده است، با استفاده از راهکارهای لابراتوار کسپرسکی که برای کامپیوترهای شخصی و مک‌بوک‌ها است با استفاده از ماژول باز کنترل والدین و اشتراک گذاری بازدیدها و یا امکان بازدید وب سایت‌ها و محتوای نامناسب به صورت پنهانی، نشان داده شد که کودکان زمانی که متوجه این کنترل‌ها می شوند بازدید از رسانه های ارتباطی و وبسایت‌هایی با مضمون بزرگسالان را قطع می‌کنند. این روند می‌تواند نشان دهد که کودکان نسبت به فعالیت‌های خود روی تلفن همراهشان حساس هستند.

بررسی‌ها از این وضعیت در کشورهای مختلف حاکی از آن است که گروه «رسانه‌های ارتباطی اینترنت» جز محبوب‌ترین‌ها در کشور مکزیک بوده که حدود ۸۶ درصد این آمار را به خود اختصاص داده است. در همین حال روسیه، برزیل و ایتالیا ( کمی بیش از ۷۰درصد ) در این رده بندی قرار دارند. اما کمترین میزان ارتباط در این دوره مربوط به کودکان کشور چین (۳۰ درصد) آلمان (۳۱ درصد) و انگلستان ( ۳۲درصد) بوده است.

جالب است بدانید کمترین میزان محبوبیت این گروه در کشوری بود که گروه «بازی‌های کامپیوتری» بیشترین میزان محبوبیت را داشت. کودکان در انگلستان (۲۸ درصد)، آلمان (۲۶ درصد ) و استرالیا (۲۱ درصد) پرداختن به بازی های آنلاین را بیشتر دوست دارند. در حالیکه کودکان مکزیک (با ۴ درصد)، ایتالیا (با ۶ درصد) و ژاپن (با ۷ درصد) این کار را خیلی کم انجام می‌دهند.

هنگامی که صحبت از مشاهده ویدئو، گوش دادن آهنگ و دانلود نرم‌افزار به میان آید، کودکان ژاپنی سرآمد هستند. در همین حال حدود ۱۷ درصد از کودکان ژاپنی علاقه به خرید آنلاین دارند. همچنین ۲۰درصد از کودکان و نوجوانان چینی نیز علاقمند به خرید آنلاین هستند.

از محبوبیت انواع خاصی از وبسایت‌ها در میان کودکان کشورهای مختلف می‌توان به شرایط فرهنگی و اقتصادی آن کشور پی برد. ما می‌بینیم که کودکان در حال متکی شدن آنلاین هستند. آنها خودشان موزیک را برای گوش دادن انتخاب و دانلود می‌کنند، برای تماشای فیلم‌ها و کارتن‌هایشان خود دست به کار می‌شوند و نرم‌افزارها را خود نصب می‌کنند.

این استقلال خیلی خوب است اما در وب و همچنین در زندگی واقعی، کودکان نیازمند هدایت و آموزش مناسب برای در امان ماندن هستند. براین اساس باید از حادثه و برخورد جلوگیری کرد که در این زمینه والدین به یک راهکار امنیتی مناسب با ارتباطی ثابت نیاز دارند.

آنا لارکینا (Anna Larkina ) تحلیلگر ارشد محتوای وب در کسپرسکی در این‌باره می‌گوید: گفتگو در مورد خطر و تهدیدات سایبری با کاربران و فرزندان جوان به ایجاد روابط گرم در خانواده کمک می‌کند. با این حال راهکارهای امنیتی مبنایی برای چنین مکالمات و محیطی امن در تمام خانواده‌ها خواهد بود. راهکارهایی که به والدین اجازه می‌دهد تا بر تمام اعمال فرزندان در زمان کار آنلاین، نظارت داشته باشند و می‌توانند فرزندان خود را بصورت آنلاین در تمام دستگاه‌ها مشاهده و جستجو کنند. این برنامه ها به والدین گوشزد می کند که چه برنامه‌ای نامناسب است و در حال حاضر چه خطری فرزندشان را تهدید می‌کند.


کد مطلب: 44218

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44218/صرف-۷۳-درصد-زمان-آنلاین-کودکان-خاورمیانه-شبکه-های-اجتماعی

ايتنا
  https://www.itna.ir