کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیروزی مایکروسافت بر دولت آمریکا در پرونده جاسوسی از ایمیل‌های خارجیان

خبرگزاری فارس , 26 تير 1395 ساعت 9:49

ایتنا - دولت ایالات متحده نمی‌تواند مایکروسافت و دیگر شرکت‌های فناوری را مجبور به افشا و تسلیم اطلاعات ایمیل‌های مشتریان خارجی در سرورهای خارج از آمریکا کند.




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، تصمیم این دادگاه در منهتن آمریکا پیروزی بزرگی برای مدافعان حریم شخصی و شرکت‌های فناوری است که نگران کاهش مشتریان خدمات کلود و دیگر خدمات مشابه در سراسر جهان بودند.


در سه سال اخیر و پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از داده‌های خصوصی کاربران و مشتریان شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، فیس‌بوک، گوگل، اپل، یاهو و غیره اعتماد به این شرکت‌ها به شدت کاهش یافته و این امر باعث ضرر و زیان اقتصادی برای آنها شده است.

به همین علت شرکت‌های یادشده در تلاش برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته هستند و حکم جدید دادگاه پیروزی قابل توجهی محسوب می‌شود. بر همین اساس تمامی ارتباطات صورت گرفته میان کاربرانی در خارج از آمریکا با استفاده از خدمات شرکت‌های آمریکایی بر روی سرورهایی در خارج از این کشور خارج از حیطه دسترسی دولت این کشور و خارج از شمول قانون Communications Act مصوب سال ۱۹۸۶ باقی خواهد ماند.

در این حکم مجددا بر حفظ حریم شخصی کاربران اینترنت هم تاکید شده است. مایکروسافت امیدوار است با صدور این حکم اطلاعات ایمیل‌های کاربران که در سرورهای این شرکت در دوبلین ایرلند و دیگر نقاط دنیا ذخیره شده محفوظ باقی بماند. صدور چنین حکمی بر ضد دولت آمریکا و به نفع شرکت‌های فناوری این کشور در طول تاریخ بی‌سابقه است.


کد مطلب: 44190

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44190/پیروزی-مایکروسافت-دولت-آمریکا-پرونده-جاسوسی-ایمیل-های-خارجیان

ايتنا
  https://www.itna.ir